Annons:
Etikettallmänt
Läst 1456 ggr
kajsai
2013-06-14 16:27

Min blandras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej min hund har raserna shih tzu, Lhasa apso och papillon.

Jag skulle vilja veta vad du tycker om blandningen, om träning och allt du vet och vad du tycker om utseendet :)

Annons:
kajsai
2013-06-14 16:53
#1

får vara både negativt och positivt :)

Fridaaaa
2013-06-14 17:20
#2

Söt hund. Man ser 2 av 3 raser tycker jag, papillonen tycker inte jag syns hehe men charmig 🙂

Det är svårt att säga ang träning, om korsningen osv, eftersom träning inte är rasanpassat direkt plus att blandrashundar, även från samma kullar, kan bli så himla olika.

Men det är ju inga jättekrävande raser i din hund, det är papillonen där, som kräver lite mer (tycker jag) 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kajsai
2013-06-14 17:23
#3

ja det har jag verkligen märkt 🙂

[teekan]
2013-06-15 23:06
#4

Riktigt söt måste jag säga :)

kajsai
2013-06-19 12:18
#5

tack .4

[Forest]
2013-06-19 15:57
#6

Himmla söt, jag skulle inte gissa den blaningen pga pälsen. Tycker den ser mer strävhårig ut än vad denns raser har. Jag skulle gissa på boderterrier i den + andra raser/kanske dom som hunden har i sig. Ser inget som är papillon men det kan vara liten % i den.

Hur aktiv o sprallig är hunden? Tycker den verkar vaken glad nyfiken ja energi sprudlar på bilden :)

Aktervering allt möjligt vill jag säga man kan göra med denna blandning Freestyle,agillity,trix,spår osv desa ras klarar av roliga övningar o säkert är rätt så duktig på det med.

Annars är det sällskapsraser men har två själv o vet att de är mer än bara gå långpromenader o kvartersrundor som krävs även på sällskapsraserna.

Min "bonusmormor" jag kallar henne det fast inte morfar finns i livet så har hon hoppat in lite som extra mormor till barnen. Men iaf hon har shih tzu något storväxt för sin ras men attans så rolig hon är att träna, faktist ganska så sprallig o gör små hyss. Utöver detta är hon en bortskämnd liten tik som älskar sitta i knät o få pussar 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: