Annons:
Etikettallmänt
Läst 845 ggr
annie-ess
6/13/13, 10:56 AM

kastrering ja/nej?

Har du kastrerat din hanhund? 

Om inte, vad var motiveringen för det? 

Har du kastrerat, isåfall när gjorde du de? Innan han visade tendens på könsmognad?

Annons:
smurfan-13
6/13/13, 3:47 PM
#1

Jag har kastrerat samtliga hundar som inte skall gå i avel, både tiken och hanarna. Alla gjordes unga, innan könsmognad och utomlands (bodde då i spanien). Idag har jag en renrasig valp på 7 månader och det lutar åt att han kommer att kastreras (inte helt korrekt bett + att hans pappa finns ganska så mkt redan i rasens stam). Kommer dock vänta till tidigast han har blivit friröntgad och ev ytterligare lite längre beroende på hur han utvecklas i sin person. Vill inte kastrera i samband m en jobbig ålder, utan då han känns som mest stabil. Han är idag könsmogen och väl medveten om löpande brudar. Dock trevlig, vänlig och arbetsvillig.

[Forest]
6/13/13, 9:32 PM
#2

Nej, vi har skaffat tik för att de har passat oss mer. Jag ser väl ingen fördel att kastrera en fullt frisk hund om inte hunden är sjuk eller lider vid löptider (gäller även hane)

Michaela-N
6/17/13, 3:43 PM
#3

Min hane kastrerades några veckor innan han fyllde 1 då han markerade inomhus och hur jag än gjorde lyckades jag inte träna bort det. Som tur var slutade han med det direkt efteråt.

[saga@]
6/17/13, 6:35 PM
#4

Jag kommer att göra det på min hane jag komme att köpa sen:) jag tycker att bollar är rätt så äckliga.. Är han avels duglig så får dom sitta kvar ett tag. Jag funderar på om han kanske blir tråkig av det?

vallhund
6/17/13, 6:37 PM
#5

Nej, jag ser ingen anledning att karva i friska hundar som inte har problem med löp etc. Dessutom finns det risker.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Nisseplupp]
6/18/13, 10:47 AM
#6

Jag ska kastrera min hanhund när han uppnår rätt ålder. Jag har alltid haft mina egna hundar kastrerade då jag tycker det är lättast medans min mamma inte har behövt kastrera hennes 2 hanhundar. 

Sen är min hund en blandras och har en tuff ras i sig så jag kastrerar för hans eget bästa samt mitt eget bästa..

Annons:
[Bolten]
6/18/13, 3:17 PM
#7

Nej och kommer aldrig kastrera mina hundar så länge de inte har något problem relaterat till det. Ser ingen poäng att göra de och precis som #5 säger så finns de risker.

Rafflan
6/18/13, 3:26 PM
#8

Nej inte haft någon anledning att göra det på någon av våra hundar. Men mamma kastrerade sin hanhund nyligen då han kissmarkerade inomhus :)

Upp till toppen
Annons: