Annons:
Etikettallmänt
Läst 876 ggr
[Forest]
6/10/13, 10:18 PM

Små ben=mer steg

Jag går på promenader och tänkte lite på hur många steg en liten hund tar gämnfört med en stor hund. Vi brukar gå minst 1 tim promenad o ibland mer beroende på arbete osv.

Vi brukar ta med oss en collie o tänkte jag på detta hans travlängd är 2 Enjor allså han taravar så får Enja trava 2 gånger för att komma lika långt. Ska man ränka ut så bör man se lite att de går ungefär 2 gånger så mer steg=två gånger så långt mot nu denna collie.

Jag kommer inte minska promenaderna då vi behöver dessa men lite kul o tänka ändå på att 1 tim promenad för dom är lite som 2 tim promenad med stor hund i stegvis ;)

Annons:
Luminous
6/11/13, 7:55 PM
#1

Har också tänkt på det, tänk tex skillnaden mellan en Grand Danois eller Irländsk varghund och en Chihuahua! :D

[Forest]
6/11/13, 9:57 PM
#2

1 Ja stegen blir fler för de mindre. Om vi säger att små hundarna men går 5km har de stegat dubbelt så många då bör man allså räkna med att stora raser tar lätt 1 mils promenad 2 gånger per dag (om vi räknar stegvis). Jaja var bara en fundering jag fick när jag går med grannens hund oxå o råka se deras fotspår  😉

[Bolten]
6/11/13, 11:07 PM
#3

De blir en större ansträngning för en liten hund möjligtvis men en 1 timmes promenad blir inte en 2 timmars promenad ju :)

Upp till toppen
Annons: