Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
HUNDMAT

Canagans hundfoder?

2013-06-09 22:20 #0 av: Mixie

Någon som har provat det? Information finns här: http://www.grizzlyzoo.se/canagan-hundfoder
Fick tips att ge det till min unghund som har rätt svårt att gå upp i vikt!
Har tidigare gett honom royal canin mini junior, någon som kan för/nackdelar?
Eller bara har något att säga om canagans, både ris och ros :)

Anmäl
2013-06-09 23:14 #1 av: [Bolten]

Gillar inte riktigt att de är glykosamin i då jag nästan bara hört dåliga saker av att ge glykosamin till friska hundar :/

Sajtvärd för Weightpull.ifokus.se

www.yippoandnico.blogg.se                                                     

Anmäl
2013-06-09 23:23 #2 av: Pennybus

Ger hellre Standardt.

Anmäl
2013-06-10 08:35 #3 av: Forest

1 alltid bra o veta vad det är som är farligt med ge glykosamin så det får du gärna tala om, vet ju flera med större raser som ger detta till sina friska hundar :)

Ts jag skulle någ ta mig en titt på standardt det är många som rek detta foder, mina äter inte torrfoder.  

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2013-06-10 09:24 #4 av: Frida B

Aldrig hört talas om det. Såg inte vad det innehåller heller... Men håller med dom andra, Standart är väldigt bra och ekonomiskt!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2013-06-10 14:58 #5 av: [Bolten]

#3 Har inte källa här men kan säkert hitta de =)

Anledningen är att de bildas naturligt i kroppen av proteiner vid behov. 

Ska endast ges vid sjukdom eller skadeproblem och inte i förebyggande syfte. 

Ett ämne som blir toxiskt om kroppen inte behöver det 

Sajtvärd för Weightpull.ifokus.se

www.yippoandnico.blogg.se                                                     

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.