Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 958 ggr
pimmi
2013-06-06 13:51

Sista tiden i livet.

Min älskade hund är 12 år och har tumörer. För ett år sen tog vi bort en juvertumör. De senaste månaderna har det kommit massor med nya. Var hos veterinären och det skulle krävas minst två operationer och det fanns inga garantier, detta var om de inte hade spritt sig inåt ex lungorna. Jag bestämde då att inte göra dessa ingrepp utan låta henne få ett bra liv, hon är annars frisk. När hon fick smärtor skulle hon få somna in. Senast veckorna har det börjat växa jätte mycket i knölarna i ljumskarna och hon har ont sedan några dagar tillbaka. Funderade då på om det fanns smärtlindring men känner att det egentligen bara skulle vara för mig, jag kan inte föreställa mig ett liv utan denna underbara varelse. Veterinären sa att inte fungerar på samma sätt vid denna sortens sjukdom som ex ett brutet ben. Att man då var tvungen att sätta igång med röntgen igen och biopsier mm. Medan jag mentalt försöker hantera det oundvikliga så har personer i min närhet varit på mig med att det måste finnas mer att göra, ge inte upp, vänd dig till en annan veterinär. Så nu har jag jätte dåligt samvete då jag inte testar fler undersökningar mm. De får mig att känna mig som om jag är en dålig människa för att jag bestämt att hon snart ska få somna in. Jag vill hellre vara en bra matte. Förväntar mig Ingen universallösningar av er men jag behövde få det ur mig. Jag är så ledsen och trycket från omgivningen gör det värre.

Annons:
Maja2
2013-06-06 14:38
#1

Försök lägga ditt dåliga samvete åt sidan, och tänk att du faktiskt inte kan bota din hund. Hon är 12 år och varför chansa på operationer som förmodligen inte kommer att ge henne så särskilt mycket mer tid. Omgivningen kan ibland vara ens värsta fiende, försök fokusera på din hunds mående och låt henne inte gå för länge med smärtor. Styrkekramar

[Forest]
2013-06-06 22:10
#2

Jag håller med 1 här. Och jag ger dig en massa styrkekramar.

pimmi
2013-06-06 22:15
#3

Tack för att du tog dig tid att skriva några rader till mig.

ekbacka
2013-06-07 13:18
#4

Var med om samma sak för 4 veckor sedan. Min hund fick en tumör som växte på två månader från ett äggs storlek till en grapefrukts storlek.

Hon var bara 8 år. Men jag gjorde det enda rätta, att låta henne somna in för evigt. Dom mår jättedåligt och har ont.

Självklart vill man ha dom hos sig i evighet, men tyvärr går det ju inte.

Det är tungt när man fattat beslutet och när man gör det, men efteråt känns det ändå att man gjort rätt.

Vi tog hem veterinären och gjorde det hemma så hon fick somna i sin hörna där hon brukade ligga.

// Sanna

Upp till toppen
Annons: