Annons:
Etikettallmänt
Läst 751 ggr
Ludnatassar
6/5/13, 12:43 AM

Omplacera/avliva

http://ludnatassar.com/blog/2013/06/04/avlivaomplacera/

Är det rätt att omplacera till varje pris?

Annons:
[dynamitella]
6/5/13, 12:47 AM
#1

Absolut inte. En död hund lider inte, och skadar ingen.

Sen är jag inte glad för att avliva djur. Men ibland finns inte det exakt perfekta hemmet på landet utan barn, människor och andra djur där hunden kan bo lugnt. Ibland är allt som finns ett halvtaskigt hem mitt i stan med en familjekatt eller barn.

Och då kan man inte göra mycket mer. Avlivning måste ske ibland.

Sofy
6/5/13, 1:48 PM
#2

Omplacering är inte alltid rätt val men avlivning ska vara det sista alternativet för hundens och/eller allmänhetens bästa beroende på situation.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[Lilla_Myy]
6/5/13, 2:56 PM
#3

tycker nästan att idioter som skaffar hundar de inte borde ha och inte gör någonting åt det, avlivar eller omplacerar den och sedan skaffar de hund efter hund borde avlivas. Hatar folk som impulsköper en hund eller inte tänker ordentligt vilket ansvar dom har, oavsett vilket djur det handlar om från små hamstrar till stora elefanter. Köper du ett djur så har du ansvar för den och då ska man göra allt man kan för att den ska ha det så bra som möjligt annars ska dom låta bli att ta det ansvaret om dom inte är redo för det eller villiga att offra så mycket för ett djur. Köp en kaktus i så fall.

[Forest]
6/5/13, 8:50 PM
#4

Jag tror faktist det finns hem till nästan alla hundar, det gäller att ge dom tid att inte ge upp. Nu anser jag väl inte att omplacera är det ända utvägen men om folk är mer ärliga om hur hunden är så skulle det vara mer troligt att hitta det rätta hemmet. Sista vägen hoppas jag är avlivning.

Upp till toppen
Annons: