Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Klicker, Träning & Trix

handtarget tricks

2013-05-31 20:07 #0 av: annie-ess

Hej! 

Ni som lärt in handtarget, vad är det ni använder det för? 
Läst man kan lära in slalom, inkallning med de. 

Men vad kan man lära in för tricks å annat nyttigt med handtarget? 
Vad har ni lärt era hundar?

Anmäl
2013-05-31 22:10 #1 av: missemel

Jag använder det mycket som aktivering på köksgolvet med tasstarget på lock och nostarget i handen. Gjorde nostarget med min gamling här hemma på en post-it lapp och satte den tillslut på skåpen och lärde henne stänga både skåp och lådor!
nostarget i handen är bra som du säger vid inkallning eller som jag, för att avleda om det är någon spännande hund på promenaden som Ossy gärna tittar lite extra på! :)

Anmäl
2013-05-31 23:11 #2 av: Maja2

Just handtarget har jag inte använt så frekvent faktiskt, det är egentligen bara vid trick som slalom . I övrigt använder jag mer tasstarget :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.