Annons:
Etikettallmänt
Läst 1331 ggr
[Camia7]
2013-05-31 20:02

Hund vagn?

Borde man skaffa sig en hund vagn så man kan ta långpromenader med valpen? 🙂

Då kan den mysa i vagnen och kliva ut lite då och då för att nosa:)

Kanske är bra miljöträning också? att man ta med den överallt? man orkar ju inte bära en valp hela tiden

Vad tycker ni?🙂Ni

Ni som inte vet vad jag menar kan kolla länken🙂

http://www.petster.eu/se/art/travel-system-djur-vagn.php

Annons:
missemel
2013-05-31 22:12
#1

Oj.. eh.. Låt hunden gå..!

[Camia7]
2013-05-31 22:18
#2

tror inte det är så bra för en valp att gå AS långt!! ehe hehe

Tror att vi måste starta en ELAK sida så folk får skriva av sin ilska så inte oskyldiga blir utsatta HELA TIDEN!

missemel
2013-05-31 22:22
#3

Gå inga långpromenader helt enkelt. Sänder ut fel budskap samtidigt om man går omkring med en hund som en bebis eller har den i väskan.

[Camia7]
2013-05-31 22:25
#4

vad för budskap? vem sänder man till? vem ska bry sig?

Fridaaaa
2013-05-31 22:27
#5

#2 Hur menar du nu? Ingen har blivit utsatt här, i tråden?

Jag håller med #1, att det är bättre att låta hunden gå, och då korta prommisar, och sedan låta någon annan passa valpen om man har någon hund som behöver långpromenad eller kanske någon annan kan gå långpromenad med den hunden som behöver det. Brukar gå att fixa. Annars är det bättre att bära valpen om det går då, vissa sträckor.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Camia7]
2013-05-31 22:36
#7

Hur kan du veta vem som har blivit utsatt eller inte? det första inlägget är spydigt!

Vagnen är INTE ett sätt att rasta hunden på! endast när man ska bort och inte orkar bära! 

Fattar inte varför jag ens orkar skriva till er ***** ** *******

missemel
2013-05-31 22:43
#8

Jag tycker att budskapet en vagn sänder ut är att hundar är någon sorts prydnad eller statussymbol. Tjejer har sina små hundar i väskan eller under armen för de är så små och orkar inte gå medans killar har sina amstaff i stryphalsband. För att en valp ska lära sig att hantera vardagen så kan den inte se livet från en vagn. Ska man miljöträna en valp borde den självklart befinna sig i den miljön utanför en vagn eller mattes famn.

Hiro
2013-05-31 23:20
#9

Låt valpen gå, som de andra har sagt. Valpen skall inte se världen från en vagn, ta korta promenader istället och ensamträna så du kan lämna valpen hemma tillslut då du skall gå långt.

missemel
2013-05-31 23:23
#10

Ska en hund orka gå långt tillslut så måste du också gå med den :) Nu är den bara en bebis men hoppas vagnen och bärandet bara är till för valpperioden?  ;)

[Forest]
2013-05-31 23:48
#11

har ni fler hundar eftersom valpen måste med på långpromenader? Hur stor är valpen vad är det för ras?

Jag hade Enja gående bitivs sen hade jag en ryggsäck som jag vände på och hade den på magen, Enja satt glatt där i även sov i den. Hon fick följa med på långpromenaderna då husse jobbade och ingen annan kunde vara hemma med henne därmed fick hon följa med. Sen anser jag att Valpar kan gå mer än vad man tror, bara man går i deras takt och förståss jätte långa promenader.

[amysmatte]
2013-06-02 01:04
#12

Ca 2000 kr för en vagn, till en hund?? 

Vad händer med världen? 

Att man ens överväger att köpa en vagn till sin hund förstår jag inte?

[Timantis]
2013-06-02 08:03
#13

Nu står det ju långpromenad med valpen o en valp ska inte gå långpromenader.

Själv när jag skaffar valp så har jag även planerat in att jag då jag har andra hundar behöver ha hundvakt ifall jag måste gå långpromenad med de andra. Eller så åker jag till ett ställe där de andra kan rasa av sej o valpen kan göra det den orkar. Eller så gör jag mycket hjärnaktiviteter med dom andra inne så att jag kan minska på långpromenaderna.

Skaffar man valp så måste man tänka på allt o planera. Vilket du egentligen har gjort men en vagn till valpen är inget alternativ. Behöver du själv gå långpromenader för din egen skull så får du skippa det eller så skaffa hundvakt. Valptiden är ingen lång tid o snart kan du ta med din hund på längre promenader.

Annons:
Upp till toppen
Annons: