Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2044 ggr
[Shettisar]
5/30/13, 6:14 PM

Lunginflammation

Vår tik har åkt på lunginflammation,får nu antibiotika i 10 dagar som följd.MEN finns här någon med erfarenhet av detta för jag har lite frågor. Jag ska visserligen prata med veterinären i morgon och givetvis fråga så mycket jag hinner då,men det är alltid "skönt" att få diskutera med någon som har erfarenhet av det på sin egen hund så att säg inte bara veterinärutlåtande om ni förstår.

Annons:
sarae
5/30/13, 6:27 PM
#1

Min hund fick dubbelsidig lunginflammation som valp tillföljd av en bitskada som ledde till att hon fick ner vätska i lungorna. Hon låg akut inlagd på djursjukhus i ett par dagar på iv. dropp och antibiotika. Sen fortsatte vi antibiotika kuren och följde upp med nya röntgenbilder vid 2 tillfällen. Hon blev helt bra.

[Shettisar]
5/30/13, 6:32 PM
#2

#1 Hade er valp några problem med att komma upp på benen och gå medans den var sjuk?

sarae
5/30/13, 6:52 PM
#3

#2 Nix, inte efter att hon lämnat veterinären, inte annat än att hon även hade en skadad och gipsad tass. Men hon var väldigt pigg ändå. 

Hur gammal är er tik? Har hon fått lunginflammation till följd av Kennelhosta? Har hon feber? När var ni hos veterinären? Hur länge har hon stått på antibiotika?

[Shettisar]
5/30/13, 9:02 PM
#4

Vår tik är 12 år och inte haft någon sjukdom eller liknande.Vi åkte akut in igår eftersom hon hade hög feber,skakade och var riktigt allmän påverkad.Så sedan i går eftermiddag har hon fått antibiotika.Det jag reagerar på är hennes svaghet i benen.

sarae
5/30/13, 9:31 PM
#5

#4 Veterinären ville inte behålla henne över natten alltså? En hund i den åldern med högfeber och lunginflammation borde i mitt tycke intensivvårdas på djursjukhus… det är ett ganska allvarligt tillstånd…

[Shettisar]
5/31/13, 8:49 AM
#6

Ja hon har varit riktigt bedrövlig.Men idag är hon lite piggare i ögonen,kan gå något stadigare.Pratade med vet nu i morse och det hon kunde göra var att vätska upp henne i eftermiddag.Så vi ska åka och göra det.Hoppas det vänder snart för hundens skull.Lite rossligare andning idag också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: