Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
BETEENDE

valp jagar katterna

2013-05-19 19:40 #0 av: annie-ess

åh blir galen! min valp på snart 15 veckor (haft han sen han var  10 veckor) jagar katterna! valpen å en av katterna sover tillsammans å så, men annars så jagar han dom alla! har 3 st. visst, alla har massa ''fristäder'' men de är väl inte meningen att dem bara ska fly upp till dem hela tiden. han jagar å biter å vill leka, men dem ger ju inte igen rejält, tyvärr.. 

hur gjorde ni? blir så jävla arg Ledsen
kan de gå över? 

Anmäl
2013-05-19 22:04 #1 av: [tintilar]

Du måste lära valpen att det inte är tillåtet, alt att bryta när du säger det. Använd nej som hunden förstår redan. Säg nej när hunden är inom räckhåll så att du kan förstärka det genom att gå imellan eller touche hunden om den inte reagerar direkt på ditt nej. Man år välja sina tillfällen och även förebygga jakt genom att bryta innan hunden gått igång. Jag själv tillåter lek med katterna men vid ren jakt bryter jag med ett nej. Jag har fått markera med kroppsspåket några ggr men har varit stenhård från dag 1 så han vet att lyssna på ordet nej. Han är 16 veckor.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.