Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 936 ggr
idaah
5/10/13, 9:31 AM

Sparkade och hängde sin valp

http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/745533-sparkade-och-hangde-sin-hundvalp-i-kopplet-jag-gor-vad-jag-vill 
(varning för hemskt bild)

Det var tur att den lilla valpen omplacerades och antagligen fick ett bättre liv. :)

Så vad tycker ni om straffet som mannen fick? Om jag fattade rätt så fick han fängelse?

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Annons:
[Forest]
5/10/13, 7:11 PM
#1

Jag undrar hur det är funtat där uppe i killen, förfärligt rent ut sagt att de änds skaffar sig ett djur när de har sånt humör att det går ut över andra och de svaga… Bra att kvinnan stog på sig hon vart hjälten i det hela dramat.

Jag tror mannen behöver vård och givetvis fängelse för det han gjort mot valpen och kvinnan.

[Nightcat]
5/10/13, 7:31 PM
#2

Hej mannen fick inte fängelse. Han fick villkorligt, vilket menas med att om han missköter sig de nästa (2?) åren kommer hans villkorliga dom troligtvis omvandlas till fängelse.

[Nightcat]
5/10/13, 7:36 PM
#3

Hej hittade en länk som förklarar villkorlig dom om någon är intresserad.

http://www.domstol.se/Brott--straff/Foljder-av-brott-straff/Villkorlig-dom/

League
5/10/13, 8:31 PM
#4

förra året fick en kille i Falköping eller Skövde sitt straff, han hade slagit, sparkat och slagit hunden med sten och kopplet… Hunden blev omplacerad och han fick böter… Det var inga höga summor. Man blir ledsen när det inte blir mer/ högre straff. Det borde vara höga böter eller en ordentlig fängelsevistelse…

League
5/10/13, 8:31 PM
#5

förra året fick en kille i Falköping eller Skövde sitt straff, han hade slagit, sparkat och slagit hunden med sten och kopplet… Hunden blev omplacerad och han fick böter… Det var inga höga summor. Man blir ledsen när det inte blir mer/ högre straff. Det borde vara höga böter eller en ordentlig fängelsevistelse…

[Forest]
5/10/13, 11:26 PM
#6

5 håller helt med dig försvarslösa för tydligen ingen talan 😭

Annons:
idaah
5/11/13, 8:26 AM
#7

#5 Håller med dig!

Tycker att det är synd att djurplågarna inte får fängelse för vad dom gör med djuren. 😭

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Upp till toppen
Annons: