Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
HUNDAR I MEDIA

Sparkade och hängde sin valp

2013-05-10 09:31 #0 av: idaah

http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/745533-sparkade-och-hangde-sin-hundvalp-i-kopplet-jag-gor-vad-jag-vill 
(varning för hemskt bild)

Det var tur att den lilla valpen omplacerades och antagligen fick ett bättre liv. :)

Så vad tycker ni om straffet som mannen fick? Om jag fattade rätt så fick han fängelse?

Anmäl
2013-05-10 19:11 #1 av: Forest

Jag undrar hur det är funtat där uppe i killen, förfärligt rent ut sagt att de änds skaffar sig ett djur när de har sånt humör att det går ut över andra och de svaga... Bra att kvinnan stog på sig hon vart hjälten i det hela dramat.

Jag tror mannen behöver vård och givetvis fängelse för det han gjort mot valpen och kvinnan.

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2013-05-10 19:31 #2 av: [Nightcat]

Hej mannen fick inte fängelse. Han fick villkorligt, vilket menas med att om han missköter sig de nästa (2?) åren kommer hans villkorliga dom troligtvis omvandlas till fängelse.

Anmäl
2013-05-10 19:36 #3 av: [Nightcat]

Hej hittade en länk som förklarar villkorlig dom om någon är intresserad.

http://www.domstol.se/Brott--straff/Foljder-av-brott-straff/Villkorlig-dom/ 

Anmäl
2013-05-10 20:31 #4 av: League

förra året fick en kille i Falköping eller Skövde sitt straff, han hade slagit, sparkat och slagit hunden med sten och kopplet... Hunden blev omplacerad och han fick böter... Det var inga höga summor. Man blir ledsen när det inte blir mer/ högre straff. Det borde vara höga böter eller en ordentlig fängelsevistelse...

Anmäl
2013-05-10 20:31 #5 av: League

förra året fick en kille i Falköping eller Skövde sitt straff, han hade slagit, sparkat och slagit hunden med sten och kopplet... Hunden blev omplacerad och han fick böter... Det var inga höga summor. Man blir ledsen när det inte blir mer/ högre straff. Det borde vara höga böter eller en ordentlig fängelsevistelse...

Anmäl
2013-05-10 23:26 #6 av: Forest

5 håller helt med dig försvarslösa för tydligen ingen talan Storgråter

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.