Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 2876 ggr
Elsmen
2012-09-13 08:36

sjukt duktig valp :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjenixen! jag har en sjukt duktigt valp här hemma, hon är en blandras mellan Cockerspaniel, pudel och bordercollie, hon är super mysig och älskar att gosa ^^ hon är bara fyramånader och kan typ allt :O hon kan sitt, ligg, vacker tass/hige five, buga, stå, snurra, stanna, kom/kom med bollen och hon kan gå fot :O hon är sjukt duktig och är en utav dom bästa på valpkursen, hon kan typ redan allt som dom säger att man ska öva på ^^ jag va bara tvungen att skriva av mig lite för man är ju sjukt stolt xD

Är det vanligt att Valpar kan så här mycket vid så tidig ålder?

PS: visste inte i vilken grupp jag skulle lägga den i ^^

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
[Forest]
2012-09-13 08:55
#1

Himmla söt valp med, jag har bara haft Enja som liten valp o henne träna jag inget alls med fören hon vart 4 månader tror tillomed hon var 5 mån innan jag börja med lite mer vardagslydnad o div trix. Hon kunde ligg o sitt som liten det var allt sen inkallning o gå normalt i kopplet. Men resten har jag väntat med.

Elsmen
2012-09-13 12:46
#2

#1 jag har inte trännat super hårt, utan kanske tio till fem minuter varje dag och för varje dag som gick lärde hon sig ett nytt trick ^^ hon som har valpkursen fattar inte hur jag har lyckats xD

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

AnneN
2012-09-13 14:05
#3

Du har en valp med 3 aktiva och lättlärda raser i sig så är inte alls förvånad Glad

Men glöm inte att även träna pasivitet och frikomando, är tyvärr allt för många som missar dessa viktiga delar då hunden är liten och får ett helsike då den är större och inte lärt sig att slappna av också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elsmen
2012-09-13 17:32
#4

#3 haha ne kanske inte det ^^ Självklart det övar jag också på hela tiden, sen så kommer det en tjej hit då och då för att träna henne då hon ska bli en hundledare (alltså ha en massa kurser) så hon behövde en valp att tränna med då blev lilla Lycka den valpen ^^ sen går jag ju valpkurser med henne också :P

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

[Forest]
2012-09-13 22:05
#5

2 nja jag tror jag tog det väldigt lugnt lite för att det var våran första valp och vi hade en till vuxenhund med som krävde sitt :)

Det är aktiva raser du har och det kommer säkert kunna lära eran en massa :)  Freestyle kanske är en gren som kanske passar Er sen tror det är en mycket rolig gren  Glad

Elsmen
2012-09-14 08:22
#6

#5 jaha okej ^^ det här är också våran första hund, men jag har veltat ha hund sedab jag var fyra åta gammal och nu är jag fjorton xD

Ja det värkar kul, eller Agility :P

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
[Forest]
2012-09-14 08:28
#7

6 oja Agility är kul en gren :)

Elsmen
2012-09-14 08:34
#8

#7 ja det är super kul! :D

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Bruden-Mbuti
2012-09-14 08:37
#9

bordercollies är väldigt lättlärda.

ta till vara det. men skynda långsamt.

om hon lär sej för mkt på kort tid vad ska ni sen lära in när allt redan är avklarat. hoppas du fattar hur jag menar.

underhåll det hon kan så det sitter.

det kommer en tid sen när hon är i trotsåldern och då glömmer de lätt av det enklaste som tex sitt.

snygg hund du köpt.

Elsmen
2012-09-14 08:46
#10

#9 ja jag vet, nu har vi inte lärt henne något nytt på ett tag, hon har fått en paus, men hon älskar att lära sig saker :D hon är extremt lyhörd och tittar på mig hela tiden när vi trännar ^^

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

TjockaBerta
2012-09-14 20:19
#11

Vilken väldigt söt valp.

Alla raserna du nämner är snabba på att lära sig nya saker och tycker att det är kul att jobba på.

Men glöm inte bort att lära hunden passivitet också.

>>>Malum domesticum<<<

Elsmen
2012-09-14 22:15
#12

#11 haha ja hon är mitt lilla monster ^^

Nerå jag har koll på det :P

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

doris.danan
2013-04-03 20:40
#13

Jag som själv har en tös på nästan 14 år vill bara berömma DIG och vad roligt att du har så kul med din nya valp. Vi går också och väntar på en valp, med väldigt aktiva raser med, så jag hoppas få börja träna något roligt med henne tillsammans med dottern ;-)

Lycka till, och skriv gärna ut hur man tränar passivitet ^_^

Annons:
BandiitQueen
2013-04-04 13:53
#14

Vad kul och höra :) Våran valp på 12v har precis lärt sig sitt o inkallning men resten ska vi vänta lite med tills vi början på kurs.

Lycka till med tösen och hon va jätte fin :)

^_^ / Martiina

lodjuret
2013-04-04 15:37
#15

Vad roligt med valp och vad kul att hon lärt sig så mycket så snabbt 🙂
Väldigt söt också 😍
Min hund Ida som nu är 5år, började jag träna direkt under första veckorna, hon var 9 veckor när hon kom.
Det är kul att lära dom allt man vill att dom ska kunna! Det jag lärde in då var mest sitt, ligg, stanna, gå fint i koppel och inkallning. Hon lär sig också väldigt fort.
Nu kan hon lite allt möjligt, b.la. stänga skåpdörrar 😃
Ida är blandning mellan shih tzu, tibbe, pomeranian och powder puff 🙂

[Djurenimittliv]
2013-05-24 15:11
#16

Kul å ha lättlärd hund :) Jag har små tränat min kompis valp lite grann nu när han kom och han är nio veckor nu. Han kan redan sitt, ligg, komma på kommando, hyffsat gå i koppel (när han vill) och stanna! Så vissa lär sig verkligen snabbt!

Upp till toppen
Annons: