Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 5073 ggr
Kisssssik
2011-09-19 20:17

hur ofta ska man mata en valp?

Hur ofta och hur mycket ska 5-6 veckors Valpar äta? 
ska man låta dom äta tills dom blir mätta eller ge något speciellt mått, hur mycket varje gång? 

detta är bara en fråga eftersom jag inte hittat exakt svar någonstans :)

Annons:
[Lava&Zorro]
2011-09-19 20:26
#1

4 gånger per dag fördelat på 3dl.. MEn det var våra Valpar, vet inte hur det är i allmänhet.

AnneN
2011-09-19 20:57
#2

Hur mycket de ska äta beror ju en hel del på deras storlek, tex så är det stor skillnad på hur mycket mat en chihuahuavalp behöver i jämförelse med en st.bernhardvalp.

Mängden foder som krävs kan även variera mellan olika märken/sorter, men har för mig att det brukar stå på valpfodersäckarna ungefär hur mycket de ska äta av just det fodret vid viss ålder och beroende på beräknad vuxenvikt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-09-19 21:19
#3

5-6 v Valpar är det din kull? Iaf vad är det för ras/er, jag skulle gissa på att de bör få 4-5 gg per dag mängden är svårt o gissa.

Kisssssik
2011-09-20 13:17
#4

#3 det är inte min kull, min pojkvän fick den frågan av en vän som antagligen har kullen? så tänkte hjälpa till :)

jag vet inte vad det är för ras men har sett hunden, mamman ser ungefär ut som en boxer i kroppen men inte riktigt så platt nos.

[Forest]
2011-09-20 19:57
#5

4 tycker att då kan ägaren ta reda på lite bra info själv jag är tråkig så men jag anser tar man kull på sin hund så läser man på allt i god tid innan man avlar. Mänden som sagt var vet jag inte men det brukar väl stå på valpfodret hur mycket ca dom ska äta

Upp till toppen
Annons: