Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1856 ggr
[Zorita]
8/30/11, 1:04 PM

En liten solskenshistoria

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ungefär ett år sedan tröttnade ett par på att lägga ut mat till en hund som brukade stryka omkring i området. De fångade in honom och körde honom till det lokala hundhägnet. Troligtvis visste de inte att detta hundhägn bara behåller hundarna i en vecka innan de avlivas.

Men denna gatuhund hade tur, för de fångade in honom på en söndag då det lokala hundhägnet hade stängt. I stället hamnade han hos grannen - en ideell förening som inte avlivar friska hundar.

Han fick lära sig att gå i koppel, men främst att dra stackars volontärer bakom sig. Att ligga inomhus var inget för honom - trots regn låg han alltid på samma plats i leran.

Ett halvår efter att han kom till hundgården testades han positiv för leishmania. Han är inte sjuk, men eftersom infektionen aldrig kan botas minskades hans chanser att få ett hem enormt.

Detta var inget problem för oss. Två veckor senare kom han hem till vår lägenhet. Först var det givetvis läskigt med hiss och blanka golv, men denna kille är modig och det gick snabbt över. Uttrycket i hans ansikte när han första gången testade en säng kommer jag aldrig glömma.

Nu är det inte mycket kvar av gatuhunden han var för ett år sedan. Han går fint i koppel, älskar att få sin päls borstad och slumrar gärna till i fotändan på sängen. Han har lärt sig att ett klick betyder belöning. Denna glupska kille äter inte ens upp frukosten när han blir mätt längre - resterna går till hans flickvän.

De enda små sakerna man fortfarande kan märka på honom är en förkärlek till pizzakartonger och soppåsar. Men mattes levergodis är ändå alltid bäst, till och med mer intressant än att jaga katter.

Min älskling Seth, en liten solskenshistoria som inte kunnat vara möjlig om inte hundhägnet haft stängt på en söndag och om inte denna ideella förening sett i honom vad jag såg. En fantastisk hund som förtjänade en andra chans i livet. Han tog den och är nu en underbar familjemedlem, min älskade pojke Seth <3

Annons:
AnneN
8/30/11, 2:06 PM
#1

Åh vad härligt med en sådan solskens historia Skrattande

Vill ge 3 tummar upp:

  1. Till paret som lagt ut mat till honom och sedan tog han till ett shelter.
  2. Till föreningen och volontärerna som tagit hand om honom.
  3. Till er som ger honom ett underbart hem där han slipper kämpa för födan och alltid har en mjuk säng att ligga på istället för lerpölar ute.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
8/31/11, 12:22 AM
#2

Åh vilken härlig storry man blir verkligen glad över att läsa om fina Seth :) Detta var verkligen solskenshistoria

Rachix
9/1/11, 12:06 PM
#3

Skrattande

[Ronon-m]
9/1/11, 6:52 PM
#4

Åh så fin berättelse! Han är så fin lilla Seth! Kyss

[Zorita]
9/2/11, 12:03 AM
#5

Lilla och lilla hihi Glad 33 kg 70 cm i manken and still growing verkar det som… Tack för alla kommentarer. Jag är så tacksam för de som tog in honom och gav honom chansen så han kom hit i slutändan.

Jag volontärar på hundgården han kommer ifrån ibland (bland annat har jag en fostervalp därifrån nu, en annan liten solskenshistoria). De är helt underbara och ibland börjar jag gråta när jag ser bilder från deras nya hem.

För de som är nyfikna kommer han från SOS-Animals hundgård nära Malaga, där jag som sagt själv är aktiv.

Upp till toppen
Annons: