Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
ANNONSER - Info

Såg en så hemsk annons....

2011-04-08 18:21 #0 av: [iurochskur]

Där man omplacerar en döds sjuk liten hund på 10 år...är det inte bättre och låta stackarn somna in...jag tycker då det.

Har länk till annons om man vill ha.

Anmäl
2011-04-08 18:23 #1 av: AnneN

Du får gärna skicka länken i ett Pm till mig.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-04-08 20:24 #2 av: Workingdog

Du får gärna skicka länken till mig också i ett Pm :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Anmäl
2011-04-08 21:08 #3 av: Forest

Vissa vill inte ta ansvaret genom avliva hunden förfärligt men ofta omplacerar man djur som är enligt mig väldigt gammla o har vissa sjukdommar, jag säger inget om hunden funkar med lätt medicin o man är ärlig varför man letar nytt hem. Även gammla hundar är värda en chans vet om 2 som tagit gammligar de levde flera år friska o fina men de fick oxå somna in när det var dags. Jag vill inte läsa anonnsen då jag blir så ledsen, men hoppas att ni andra kanske kan iaf svara på den o tala om att man får ta sitt ansvar över sitt djur. Omplacera sjuk hund som är gammal är tragsit fel.

Själv såg jag en hästanonns där hästen var född 86 hur kan man säga farväl genom hitta ett hem till så gammal häst Obestämd

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2011-04-08 21:11 #4 av: Fridaaaa

Jag hade avlivat hunden, inte rätt mot hunden :(

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2011-04-08 21:13 #5 av: [rightPAW]

PMa gärna länken till mig

Anmäl
2011-04-09 11:50 #6 av: Mistle

Efter att ha läst annonsen så tycker jag inte att den är så hemsk faktiskt.

Sjukdomen som den har innebär inte att den måste vara så sjuk att den mår jättedåligt, att det begränsar dens liv nämnvärt eller att den kommer bli tvungen att avlivas inom den närmsta tiden.
Det beror helt på hur pass mycket och hur aggressivt det yttrar sig på just den här individen.

Anmäl
2011-04-09 22:56 #7 av: Sophie&Segra

Ni som har annonsen, får gärna PMa länken till mig :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Anmäl
2011-04-10 13:51 #8 av: rebz

Säger som #7 de som har länken, PM:a mig

Anmäl
2011-04-11 23:01 #9 av: gickan87

Pm:a mig med tack :)

MVH Erika :)

Anmäl
2011-04-12 09:21 #10 av: [oboybabe]

Pm:a gärna länken till mig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.