Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 2457 ggr
fettmedkevlar
10/28/08, 4:52 PM

Fotografi på en Alaskan Husky

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag fotograferat hundarna litegrann, tog bilder på bla mammas husky Busa. Tänkte dela med mig till er andra också, så ni får gärna ge kritik :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Annons:
AnneN
10/28/08, 4:54 PM
#1

Så otroligt söt hund =) Jag tycker polarhundar (husky, malamute, mfl) är så otroligt vackra

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fettmedkevlar
10/28/08, 5:01 PM
#2

Hehe, hon och Nikita(min andra husky) är "kusiner" om man kan säga så om hundar. Men det syns inte alls, för Nikita är typ 2 gånger så större än Busa.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

fettmedkevlar
10/28/08, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är en bild på Nikita, min egna lilla prinsessa :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

AnneN
10/28/08, 5:38 PM
#4

Även Nikita är otroligt vacker =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fettmedkevlar
10/28/08, 5:47 PM
#5

Hehe, men en sak är ganska roligt. När Nikita och Busa står bredvid varandra så ser Nikita att vara stooooor som ett hus och tjock som sjutton medans Busa ser ut att ha anorexia eller något.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Johanna
10/28/08, 5:59 PM
#6

dom är himla fina!

innan jag köpte Bella blev jag erbjuden o köpa en Husky valp utav en man vi träffade när vi va ute o gick.. han hade 4st Valpar med sej, det va svårt att säga nej :D

Annons:
Ellenfyrkant
10/29/08, 12:03 AM
#7

Så vackra de är :)

Mvh Ellenfyrkant

fettmedkevlar
10/29/08, 5:49 PM
#8

Tack så jätte mycket för era kommentarer, är skitroligt att höra sådant :D

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

corabora
10/30/08, 9:44 AM
#9

#8 Då får jag göra ett försök att få ner dig på jorden igen så du inte spricker av stolthet Skrattande Eftersom du fått kommentarer om hundarna ger jag mig på bilderna.

Jag tycker att bakgrunden på övre delen av bilderna är lite för mörk, teckningen på huvudet försvinner in i bakgrunden. Sedan har du en trädstam som kommer ut ur huvudet på bild 1.  På bild 2 har även halsbandet blivit ett litet blickfång.

Annars så tycker jag att det är bra porträttbilder på hundarna.

blackangel
10/30/08, 11:40 AM
#10

Jättefina vovvsingar:)

fettmedkevlar
10/30/08, 7:02 PM
#11

#9 Ursäkta? Vad sjutton menar du med "spricker av stolthet"? Tror du jag är så egoistiskt uppblåst?

Nu menade jag inte alls att jag ville ha sådan kritik, utan bara om det är bra eller dåligt. Tycker du bilderna är dåliga så hade det räckt med att du skrivit "Jag gillade dom inte".

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Craz-y
10/30/08, 11:13 PM
#12

11# Jag tror hon skojade lite med "spricka av stolthet"

Efter som du skrev på #0 att du ville ha kritik så trodde hon väl att du även ville veta det negativa om bilderna nu när du redan fått de positiva.

Eller jag kanske har fel. Bara en tanke Glad

moonlights
10/30/08, 11:24 PM
#13

jag tycker att båda hundarna är jättefina. hur många alaskan huskys har du?

Annons:
corabora
10/31/08, 8:31 AM
#14

#11 När jag skrev spricker av stolthet så var det menat som ett skämt och eftersom du skrev att du du ville ha kritik så trodde jag att det var på bilderna och inte om hundarna var söta eller inte.

Hade jag inte gillat bilderna hade jag skrivit det och inte att "Annars så tycker jag att det är bra porträttbilder på hundarna", men hade det som jag skriver var mindre bra inte varit med på hade bilderna varit ännu bättre enlig mig.  Sedan får du bestämma vad du tycker. Fundera på det jag skrev och ta till dig eller förkasta det, det är upp till dig.

Tål du inte kritik så ska du nog inte lägga upp bilder och skriva att du vill ha kritik.

Jag har tagit bilder som jag tyckt var jätte bra till frugan påpekat att det växer en gren ur örat på ena hunden eller liknande, nästa fototur har jag tänkt på detta men då har hon hittat något annat mindre fel. Detta leder enbart till att jag försöker få bättre och bättre bilder och inte stå still i mitt fotograferande.

//Krister

fettmedkevlar
10/31/08, 6:08 PM
#15

#14 Men nu bad jag inte om sådana åsikter dvs om allt runtomkring hundarna. Utan jag ville bara ha kritik om hunden ser bra ut på bild eller ej. Om du vill ge annan kritik som du nu gett kan du gå in på Djurfoto.ifokus och lämna där :)

"Spricka av stolthet" så tog jag illa upp och du kanske skall tänka efter innan du använder den meningen igen.

#13 Jag har tre huskys och en schäfer :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

corabora
10/31/08, 6:57 PM
#16

#15 OK. Tog du illa upp ber jag om ursäkt.

När du skrev att du fotograferat hundarna och ville ha kritik trodde jag att du ville ha mer än

Bild 1 söt hund ser bra ut på bild

bild 2 söt hund gör sig bra på bild

Den sortens bilder klarar du med mobilen och dina bilder ser ut att vara tagen med bättre utrustning, förarbete och eftertanke än så. Därför funderar jag över varför du bara vill att fotoobjektet ska vara bra och inte hela bilden.

fettmedkevlar
10/31/08, 7:17 PM
#17

#16 För att detta är ett hundforum, då vill jag hellre ha kritik/kommentarer på hur hundarna gör sig på bild och inte det runt om. Som sagt, inne på Djurfoto.ifokus finns även första bilden där du kan lämna kritik om bakrund odyl..

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

chifenmolly
7/1/13, 6:46 PM
#18

Gammal tråd men!.. hur gammal är alaskan huskyn då den är så lik min

Fridaaaa
7/1/13, 9:19 PM
#19

#18 Eftersom tråden är snart 5 år gammal, så minst 5 år är ju hunden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: