Annons:
Etiketthundmat
Läst 27611 ggr
AnneN
2009-01-03 23:36

Vilka foder finns det utan spannmål?

Jag tänkte att vi i denna tråd kan tipsa varandra om foder som är 100% fria från spannmål.

Spannmålsallergi hos hundar är vanligare än man kan tro, jag har själv en hund som får utslag och hemsk klåda bara hon råkat få i sig något som innehåller minsta lilla spannmål.

Spannmål är:

  • Ris
  • Majs
  • Vete
  • Havre
  • Korn
  • Råg
  • Hirs
  • Rågvete
  • Riskli
  • Vetekli
  • Havrekli
  • Durra

Lägg inte upp foder som innehåller någon av dessa ingredienser!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2009-01-03 23:42
#1

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
2009-01-03 23:52
#2

BARF - Du väljer själv :) (inget nämnt om att det måste vara färdigfoder)

≧◔◡◔≦

spikes
2009-01-04 10:53
#3

jag skulle också säga barf och att man gör maten själv, för färdigt färskfoder innehåller ju också spannmål även om det inte är lika mycet som i ett torrfoder…

blackangel
2009-01-04 14:33
#4

Hur är det med james belowed?

AnneN
2009-01-04 14:50
#5

#4 James Wellbeloved "Lamb & Vegetable", verkar vara spannmålsfritt men deras andra hundfoder innehåller spannmål.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Soffe
2009-01-04 19:43
#6

Intressant.. Det går väl lika bra att ge spannmålsfritt även om hunden än inte är allergisk? Tänker i förebyggande syfte :-)

Annons:
AnneN
2009-01-04 19:54
#7

#6 självklart så går det lika bra även om hunden inte är allergisk =) Jag skulle nog vilja påstå att spannmålsfria foder är bättre än de som innehåller spannmål.

Visst hundar behöver få i sig kolhydrater, men det kan de få från grönsaker och örter istället. För vem har väl sett en varg eller vildhund stå på tex ett risfält och käka ris?

En vildhund eller varg får i sig kolhydrater och andra näringsämnen från växtriket till stor del genom att de äter maginnehållet på bytesdjuren som ofta är växtätare (tex kanin) och dels genom att äta vad de hittar ute i sitt naturliga habitat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Soffe
2009-01-04 20:36
#8

#7 Ok.. Va bra :-) Skulle ju se ut om en vildhund står på risfält o käka ris :-D Jag har läst en del om Orijen, men får hunden verkligen i sig så mkt den behöver trots att det inte innehåller något alls spannmål? Är den dryg? Deras största påse innehåller ju 13,5 kg och de flesta brukar ju ligga på 15 kg.. Är det ungefär samma kilopris i olika djuraffärer eller kan det skilja mkt?

AnneN
2009-01-04 20:44
#9

#8 vad jag sett så är priset ganska jämnt mellan butikerna. Velvet har ätit Orijen i snart 1 år och har inga brister av något slag (inte som jag märkt iaf), hon är fin i både hull och päls och har aldrig vart bättre i magen. Och ja Orijen är ett mycket drygt foder, nu äter Velvet 3dl/dag uppdelat på 2 måltider, av andra foder vi testat innan vi kom på at det var spannmål hon inte tålde så åt hon mellan 10-14dl/dag uppdelat i 2 måltider.

Så summan av kardemumman är att det iaf för mig har blivit billigare att ge Orijen än tex Doggy, RC, Hills, mfl pga att hon behöver så mycket mindre av detta foder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Soffe
2009-01-04 20:59
#10

#9 Skillnad! Låter ju kanonas :-) De flesta djuraffärer här i stan säljer Orijen, så kanske jag byter till det istället för det jag får med mig till valpen.. Man kan ju blanda i några bitar i taget så den vänjer sig.. Jag vill ju att min kommande hund ska få bra o riktigt hundmat som möjligt..

Bogart
2009-01-06 14:02
#11

Oliver's har ett spannmålsfritt foder, Oliver's Selected Fish. Det är istället ärtor och potatis i fodret.

http://olivers-petfood.se/

Många verkar tycka att dessa spannmålsfria torrfoder ska vara så mycket bättre. Varför skulle potatis på något sätt vara bättre än till exempel ris? Ris hör jag ofta att det ska vara skonsamt för hunden, för att vara spannmål alltså…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-06 15:39
#12

#11 för oss med hundar som är allergiska mot spannmål så är potatis mycket bättre.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2009-01-06 15:45
#13

#11 det fodret är jag osäker på om det ä helt spannmålsfritt, det innehåller riskli och det vet jag inte vad det är men det låter på namnet som att det har med ris att göra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Bogart
2009-01-06 15:53
#14

#12 Är hunden allergisk mot alla spannmål så visst, då förstår jag att det är bättre med potatis. Men många som inte har allergiska hundar tycker att Orijen är så mycket bättre för att det inte innehåller spannmål

#13 Nu vet jag inte riktigt vad riskli är, läste mest att Oliver's påstod att fodret inte innehöll spannmål. Dock kan du säga precis samma sak om Orijen, eftersom Orijen innehåller majssilke…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-06 16:50
#15

#14 jag hittade en bra länk som förklarar vad majssilke är http://www.acana.cz/ZeaMays_Letter.pdf (på engelska)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
2009-01-06 16:57
#16

#13  riskli är skalat och finmalt.

≧◔◡◔≦

AnneN
2009-01-06 17:00
#17

#16 är det själva riskornet som är skalat & malt? eller är det någon annan del av plantan? Finns det någon sida där man kan läsa mer om vad det är?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
2009-01-07 00:20
#18

"17 själv kornet ja.

hittade bara detta

≧◔◡◔≦

AnneN
2009-01-07 00:24
#19

Ok det verkar efter att ha googlat lite som att riskli tyvärr räknas som spannmål, kommer därför att lägga till det i listan över spannmål.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MammaMonica
2009-01-07 00:28
#20

Nordics Förskfoder, har jag till mina då min Dixie är allergiker.

http://www.nordichundfoder.com/

Annons:
AnneN
2009-01-07 00:39
#21

#20 tack för tipset, en del av deras produkter verkar vara spannmålsfria iaf =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bogart
2009-01-07 00:43
#22

#19 Men vad störande att Oliver's då påstår att fodret är utan spannmål! Nu måste jag maila dem och fråga om det här, om nu riskli är ett spannmål så kan de ju inte påstå sådana saker…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-07 01:08
#23

#22 har snabbkikat på deras hemsida, vart påstår de att deras foder är utan spannmål? Jag har tidigare testat en liten påse med ett av deras foder till min extremt överkänsliga hund och hon reagerade på det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MammaMonica
2009-01-07 01:29
#24

#21. Jo, men inte alla vilket jag faktist trodde, då jag rådfrågat i vår djuraffär om just foder till spannmålsallergiker, och hon rekomendera detta hon är ju åxå leverantör. Känns som jag blivit lite lurad här…eller ??

Detta är vad jag ger mina:

Nordic Bas innehåller

Oxkött, Vom, Potatisfiber, Vetekli, Oxblod, Kalk, Mineraler samt Vitaminer

Vetekli är inte det spannmål? Eller räknas de under fibrer??

AnneN
2009-01-07 01:40
#25

#24 eftersom det framställs av det tunna hölje som omger sädesslagets kärna så räknas det nog till spannmålsprodukterna.

Har lagt till vetekli & havrekli i listan i #0 har jag missat fler spannmålsprodukter så hojta till så fixar jag det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bogart
2009-01-07 02:27
#26

#23 Står såhär på deras sida om fodret "Selected Fish":

"Måltiden är även helt perfekt som diet till hundar som har allergiska symptom. Detta beror på kombinationen av massor med färsk fisk och frånvaron av spannmål."

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-07 02:58
#27

#26 jag har nu skickat en förfrågan om detta till Olivers-Petfood, hoppas att de vill och kan svara på frågan =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Bogart
2009-01-07 16:00
#28

#27 Haha, jag mailade ju dem också… =D Fick svar idag, här är svaret:
"Hej Kajsa!

Tusen tack för ditt mail!

Här följer en text från Jordbruksverket och deras förklaring av vad riskli är:

Benämning Beskrivning Obligatorisk

märkningsuppgift

(1) (2) (3) (4)

1.09 Riskli (brunt) Biprodukt som erhålls vid den första

poleringen av skalat ris. Den består

huvudsakligen av silverhinnor, delar av

aleuronskiktet, frövitan och grodden.

Växttråd

1.10 Riskli (vitt) Biprodukt som erhålls vid den andra

poleringen av skalat ris. Den består

huvudsakligen av delar av aleuronskiktet,

frövitan och grodden.

Växttråd

1.11 Riskli innehållande

kalciumkarbonat

Biprodukt som erhålls vid polering av

skalat ris. Den består huvudsakligen av

silverhinnor, delar av aleuronskiktet,

frövitan, grodden och av varierande

mängder kalciumkarbonat som härrör

från tillverkningsprocessen.

Riskli är alltså en biprodukt och klassas inte som spannmål.

Om det är något mer du undrar över så är du varmt välkommen att ringa oss på 040-292828 eller skicka oss ett mail."

Nu blir det väl ett gigantiskt inlägg… Även om riskli inte är ett spannmål så kan väl hundar som är allergiska mot ris eventuellt få problem? Får se om jag svarar och frågar dem om det också…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-07 16:06
#29

#28 haha då fick vi exakt samma svar. Jag mejlade tillbaka och frågade om det fanns risk för att en väldigt överkänslig hund kan få en allergiskreaktion av det ändå och som svar fick jag att de gärna skickar ett par provpåsar till mig så att jag får testa om min hund tål det.

Jag lovar att berätta för er om hon tålde det eller inte =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bogart
2009-01-07 16:14
#30

#29 Haha. :P Blir intressant att se om din hund tål det eller inte! Fodret är iallafall spannmålsfritt, det vet vi nu. Borde inte samma sak gälla vetekli som riskli? För då är väl Nordic också spannmålsfritt?

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-13 17:20
#31

Nu har jag testat att ge Velvet Olivers selected fish som träningsgodis i några dagar.

Hon tycker att det är jätte gott och bevisligen tycker katterna det också eftersom de stal en halv provpåse Skrattande

Men tyvärr så tålde Velvet inte detta foder utan hon fick röda utslag och klåda efter bara 2 dagar (2 träningspass), eftersom jag genom att testa andra foder genom åren kunnat utesluta alla andra allergier så måste jag tyvärr säga att Velvet som är mycket känslig för olika spannmålsprodukter inte tål riskli.

(kan tillägga att hon under denna period inte har fått annat att äta än sitt vanliga foder som hon tål och detta som tränings godis)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bogart
2009-01-13 21:12
#32

#31 Okej, tråkigt att höra att hon inte tålde det. Kanske kan du meddela Oliver's det också, om du inte redan gjort det. Tror de kan uppskatta att höra om det inte funkar på så känsliga hundar. Kan ju leda till en förändring någon gång, vem vet. :)

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

AnneN
2009-01-13 21:15
#33

#32 jo jag har redan mejlat Olivers och meddelat att hon inte tålde det. Jag hoppas ju på att fler fodertillverkare får upp ögonen för i alla fall de vanligaste allergierna och tillverkar foder för de hundar som lider av detta gissel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mia-Marie66
2009-07-15 22:52
#34

Hejsan!

intressant tråd detta :) då vi just nu själva letar foder till våran lilla valp och gärna vill gå över till ett foder utan spannmål (vete) då hundens anatomi inte är gjord för att spjälka bla. vete

Har kikat på olika "färskt" foder som Bravo, Nordic, Fodax, Klass m.m. men dom flesta innehåller någon form av spannmål, nu då våran valp inte är känslig/allergisk kan ju tex. ris vara ett "snällare" spannmål men du AnneN med en sådan känslig vovve kanske skulle kolla på Orijen, som inte alls har spannmål?

Sedan finns ju BARF och Standart som är ett svenskt foder men jag tror det innehåller ris…Det ända jag kan komma på så där på rak arm utan spannmål är väl Orijen: http://www.orijen.se/

Jag skulle själv ville hitta ett foder utan vete i första hand och gärna både ett torrt foder och ett färskt som tex. Bravo som har både och…men deras valpfoder innehåller vete, tyvärr…

//Mia-Marie66

Annons:
AnneN
2009-07-15 22:56
#35

#34 jag har nu gett orijen över 1 år till min hund och hon fungerar super bra på det.

Jag startade denna tråd mer för att se om någon visste om det fanns andra foder som var spannmålsfria Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mischa
2009-07-15 23:12
#36

Hade för mig att acana även hade spannmålsfritt, läser dock produktinfon och där är havre med, men sen står det på förstasidan att acana inte innehåller spannmål….

kollade sedan på innehållsförteckningen och där är klart och tydligt havregryn på 2:a plats, senare även brunt ris och en jäkla massa örter och krafs O_o

≧◔◡◔≦

Mia-Marie66
2009-07-15 23:31
#37

#35 Okej…Själv funderar jag vidare *suck*

AnneN
2009-07-16 00:28
#38

#36 deras hundmat innehåller spannmål, men inte kattmaten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mia-Marie66
2009-07-16 10:41
#39

AnneN: ville rekommendera BARF

http://www.pinscher.nu/mat/mat1.htm

Här kan man läsa om en vovve som får detta och där finns också olika länkar m.m. Där borde man ju själv kunna styra om det ska vara med spannmål i maten eller inte?

Samma gäller ju hela innehållet, skippa mejerivaror om hunden är överkänslig, välj kött och annat efter vad man vet att ens hund tål.

mvh

AnneN
2009-07-16 15:58
#40

#39 jo hade jag haft bättre utrymme i frysen eller haft plats i hemmet för en frysbox så hade jag BARFat

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mia-Marie66
2009-07-16 15:59
#41

okej, jo…det tar ju en del plats…själv ska jag fixa en liten frysbox som kan stå på balkongen :) som jag kan ha foder i!

MVH

Annons:
Heffipeffi
2009-07-22 00:57
#42

Borttaget p ga dubbla inlägg

Heffipeffi
2009-07-22 00:57
#43

#20

Inget av Nordics helfoder är spannmålsfritt.

Däremot säljer de även oxkross, vom, lax och tydligen nu också kyckling, som man kan använda när man blandar mat själv till hundarna, men det är dock inget helfoder.

steelskaniner
2009-07-22 03:01
#44

alla hundkökets förutom kyckling och ris..

Finns elit,normal,plus,vegetabil,extra

Heffipeffi
2009-07-22 03:05
#45

Hundkökets foder innehåller vete (enligt inf på deras hemsida), således inte spannmålsfrittRynkar på näsan

spikes
2009-07-22 11:12
#46

nordic precis som de andra har spannmål,vill man inte ha det kan man blanda själv.

jag har ju inga hundar med allregi för det så för min del använder jag det,vad man kan säga om det är att det används klart mindre spannmål i ett bra färskfoder än i torrfoder med spannmål,vargen käkar också spannmål när den behöver det….

rahl
2011-08-09 18:12
#47

Nu försvinner orijen från vår lista att testa :( vi gör ett försök med Taste of the Wild. Annars vet jag inte vad vi ska välja? Vovve är inte vetundersökt än men hon har reagerat med bölder på orijen

[Forest]
2011-08-09 20:57
#48

47 ofy låter inte roligt ajj stackars liten Tyst hoppas du hittar ett bra foder som funkar Håller timmarna för teste of the wild

Annons:
ales
2011-08-10 00:22
#49

Vom og Hundemat är ett färskfoder utan spannmål. Har man inte en spannmåls allergisk hund kan man om man vill blanda i lite ris, potatis, grönsaker osv. Jag ger nu detta foder till mina hundar efter att ha kört BARF i många år & det funkar superbra :)

rahl
2011-08-10 07:29
#50

#49 färskfoder kan jag inte ha för att den andra hunden tål inte rå kött på grund av sina medici´ner mot sin sjukdom

Sophey
2011-08-10 08:22
#51

Ziwi Peak ar utan spannmal.
Royal Canin Sensible har jag hort at spannmalsfri men jag vet inte.

Medarbetare på matlust

rahl
2011-08-10 08:35
#52

Ziwi Peak är för dyrt om man själv tjänar bara ca 2500 i månaden…

Sophey
2011-08-10 08:39
#53

Svindyrt at det men spannmalsfritt! Flört

Vad ar din vovve allergisk mot?

Medarbetare på matlust

rahl
2011-08-10 09:11
#54

Det vet vi inte än, jag skrev där uppe att hon är inte vetundersökt än, vår vet kommer tillbaka nästa vecka. Men hon har reagerat på orijen med bölder, vi har testat olika foder och hon reagerade aldrig så.

den andra är inte allergisk utan på grund av cortison har känsligare mage och tål inte rå kött

Sophey
2011-08-10 11:33
#55

Jobbigt. Hoppas det loser sig for vovvarna!

Medarbetare på matlust

Annons:
AnneN
2011-08-10 11:38
#56

#51 RC Sensible är inte spannmålsfritt, det innehåller både ris & majsgluten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sophey
2011-08-10 17:05
#57

Jaha vad trakigt. Jag som hort att det var spannmalsfritt Obestämd

Medarbetare på matlust

rahl
2011-08-10 17:25
#58

Vår nytt är att taxen fick två måltider av TOTW och än så länge har inte kliat sig, nu tittar vi på bölder

levithedog
2011-08-10 17:33
#59

Brit care venison http://foderbilen.se/brit-care-venison-12-kg.html

Levi´s mage klarade inte riktigt Orijien efter en tid då det blev lite för koncentrerat samt att det var så högt fettinnehåll att han gick upp i vikt. Det här har funkat toppen! Det är dessutom inte lika dyrt men lika drygt som Orijen. Innehåller Klövvilt och potatis. Päls, mage och trampdynor är jättefina.

rahl
2011-08-10 17:44
#60

#59 Just taxen gick fint ner i vikt på orijen och allt annat är fint också därför tycker jag lite synd att vi ska sluta med det, men vi ger en chans till totw :) men jag ska kolla upp på din

levithedog
2011-08-10 17:53
#61

# 60 Har man något som funkar så finns ingen anledning att sluta :) Levi´s mage brukar bli dålig efter ett par månader på samma foder så vi har gått igenom ett par nu…

rahl
2011-08-10 18:14
#62

#60 men orijen funkar inte rikitgt på taxen, hon får bölder om hon äter det

Annons:
AnneN
2011-08-10 18:53
#63

#57 Lätt att blanda ihop spannmålsfritt med vetefritt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sophey
2011-08-10 19:42
#64

Carnia Wolf ar val spannmalsfritt ocksa?

Medarbetare på matlust

rahl
2011-08-10 19:54
#65

#64 carnia wolf har vi funderat också på men det väldigt få som vet något om detta

AnneN
2011-08-10 19:58
#66

#64 Ja det är spannmålsfritt

#65 Vad vill du veta om det? Jag har testat det på min hund, men tyvärr klarade hennes mage inte av det fodret, hon som annars aldrig blivit dålig av något foder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

rahl
2011-08-10 20:10
#67

#66 just hur olika hundar har reagerat men det blir så olika så det svårt att säga om det passar min hund när vi inte har testat

TheDogs
2016-02-04 09:13
#68

I övrigt är inte spannmål så bra för hunden. De ska helst låtabli spannmål helt :DD Hundens kropp är inte byggd för att bryta ner spannmål. Jag söker också efter en bra hundmat och hundgodis med helst kyckling eller lax smak på maten! Tips?😂

Ikatza
2016-02-13 17:25
#69

vet inte om nån nämnt innan (hittade inte i tråden) men vi kör Wolf of Wilderness torrfoder för vår hund. (hemsidan tyvärr på tyska, hittar ingen engelsk variant)

inga spannmål, mest kött, rötter och bär.

Vår hund är inte allergisk (det är inte därför jag valde det fodret) men jag ville ha hög kötthalt och bra kvalitet på fodret och är väldigt nöjd med denna! T.o.m katten äter ur hennes skål nu när hon låter honom hållas (har han inte gjort med något annat foder hon ätit :) )

vi alternerar sen med Purizon - också den utan spannmål och gillas av tösen (hittade ingen hemsida förutom online shopping sidor)

Annons:
zakkris
2016-02-19 18:47
#70

Taste of the wild finner inte jag i tråden :) Den kör jag på min hund. De har mer bär och potatis blandat med köttet, finns de sorter med mer eller mindre potatis, beroende lite på vad man vill ha. 

Dock inte så miljövänligt då de kommer från canada men det är en bra kostnad för den typen av mat, men vet med att de inte är alla hundar som klarar av att äta just deras mat. Men min kan och älskar den så därför jag skrev upp den här :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Fluffinen
2016-02-24 10:57
#71

Taste of the wild kunde jag inte hitta några spannmålsprodukter i
Simpson Premium hittar jag inte heller något spannmål i dock är jag osäker på hur de kan reagera på linfrön
Wolf of wilderness är ännu en spannmålsfri vad jag kan se
Purizon, väldigt omtyckt av min rottis o den använder jag
Prolife har några utvalda påsar som är spannmålsfria
Applaws verkar också vara helt spannmålsfritt dock blir jag osäker på vart cellulosa växtfibrer kommer från.

De här foderna hittade jag dock på zooplus.se så vet inte hur stor tillgång de finns av dessa märken i vanliga djuraffärer

Upp till toppen
Annons: