Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 17250 ggr
Moa-16
2009-06-11 16:18

Hur mycket betalade du för din blandras?

Hittade en blandras på blocket för 8000 är inte det för mycket?. Var blandningen chihuahua/dvärgpinscher. Letar hund och har tänkt på just den blandningen. Ni som har den blandningen tycker ni att det är bra eller.?

Vilken konstig förklaring men ni förstår?….

Ps, Finns säkert liknande trådar men hoppas det är ok iaf.

Annons:
[nataschaj]
2009-06-11 16:22
#1

Min syrra som köpte den blandningen betalade 10.000kr

Men efter de så tyckte uppfödaren att de va för dyrt så nu ligger dem på6.500kr.. Vilket är ganska bra endå.

[nataschaj]
2009-06-11 16:22
#2

vill bara till lägga att mja köpte min för 3.500kr iofs är han en omplacerings hund

AnneN
2009-06-11 16:28
#3

Min hund kostade egentligen 4500kr, men jag skulle få "rabatt" och betala 1000kr, men det slutade med att uppfödaren inte ville ta emot pengarna då jag skulle betala så jag fick henne gratis.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

iita
2009-06-11 16:46
#4

Jag har den blandningen och betalade 7500 för henne, hon var då 5 månader.

Tycker att man ska ta upp till iaf 7000 för även blandisar, men då ska allt vara klart vid leverans så som vacc, chipp m.m. Kan man betala den summan, har man tänkt igenom sitt köp ordentligt (oftast).

KindredCold
2009-06-11 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Blandras ett - 2000
Blandras två - 2500
Blandras tre - 4500
Blandras fyra - 2500

Tycker att priset inte spelar stor roll.
Är hunden välskött, vacc. och allt det där så kan jag betala lite mycket som för en renrasig.
Letar hund, inte pris i första hand.

Sen får man ju se vad man har råd med givetvis..
Men ibland är det att man får vad man betalat för.

Ps, alla omplaceringar ingen under året.

Moa-16
2009-06-11 18:07
#6

Jo men en blandras ska ju kosta mindre än en renrasig hund. Betyder ju inte att den är mindre värd.

Annons:
KindredCold
2009-06-11 18:14
#7

#6 Varför ska den gör det?

Vad är det som säger att den ska det?

Moa-16
2009-06-11 18:17
#8

Jag vet inte?. Blandraser kostar ju mindre än renrasiga. Hur ska jag kunna veta varför?.

KindredCold
2009-06-11 18:24
#9

#8 Hur kan du då säga att de ska kosta mindre?

Bara nyfiken.

PillanN
2009-06-11 18:58
#10

Betalade 1000 kronor för Mischa.Han visste inte vad han skulle sätta för pris på dom så jag sa att han fick den slanten då valparna var misskötta,ej avmaskade eller vacc. och det godtog han.

Moa-16
2009-06-11 19:26
#11

#9 Ja blandraser kostar ju mindre än renrasiga hundar. Antar att fler vill ha renrasiga hundar då dom vill hålla på med utställning och vill veta ungefär vilket temperament hunden kommer ha. Så för att få dom sålda har dom sänkt priset eller?

Ricko
2009-06-11 19:29
#12

Vi har haft blandras hundar för olika priser.. Blandraser är lika bra som renrasiga :) Jag tkr vissa blandraser är finare/bättre i temperamenter och så än vissa rasrena. Det bror på från hund till hund.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

KindredCold
2009-06-11 19:40
#13

#11 Ja, men det finns ju förtfarande inget som säger att man ska betala mindre för en blandras.

Jag anser att priset gör hunden i många fall.
Även om jag inte tänker betala 15.000 för en hund, renras som blandras så anser jag inte varför en blandras kostar så mycket mindre än en renrasig, TROTS att man kan ställa ut
(som man förresten kan göra med blandraser också), och avla på en renras.
Mycket mer i användningsområde skiljer det inte..

Jag vet att fina linjer kostar mer.
Herregud, jobbat med en rottweiler som kostade närmare 200.000 kronor.
Men jobbar med en lika bra rottweiler, mentalt sett och fysiskt sett för 6000..

Jag köper gärna en blandras.
Behöver ju inte vara värsta korsningen, och ingen bakgårdsavel, men jag har haft 4 (2 lever forfarande) blandraser och helt ärligt tycker jag inte att de borde kosta varken mer eller mindre.

Mina rottweilers kostade 2500 resp. 4000 kronor.
Hanen av mycket fina linjer, och tiken en utmärkt brukshund.

Annons:
Moa-16
2009-06-11 19:45
#14

Ja men om jag ser en blandras för 10000 blir man ju lite undrande. Om det sen står på en annan annons 10000 renrasig hund med stamtavla så är det inget konstigt med det. Men jag tycker ju inte att en blandras är mindre värd för den kostar mindre. Spelar ju ingen större roll att en hund kostar lite bara det inte är för lite…

KindredCold
2009-06-11 19:48
#15

#14 Är det en bra blandras, men friska, besiktade föräldrar, vacc, ID-märkta, avmaskade och besiktade Valpar så skulle jag inte tycka det var konstigt..

Vissa tar överpris, men det gäller både bland- och renras..

Småhundar kostar mer, för att de är trendiga för tillfället.
Detta gäller då även blandraser mellan dessa.

AnneN
2009-06-11 19:56
#16

Oftast (inte alltid) så har renrasiga föräldradjuren genomgått en del tester, röntgen, ögonlysning, mm före avel för att kontrollera att de inte har några ärftliga sjukdomar/defekter och dessa undersökningar är allt annat än gratis + att de ofta meriterats på utställning, jakt, bruks osv (visst det är en hel del pga ägarens intresse men jag tar ändå med det i beräkningen). Sedan kostar även parningen (språngavgift) + valpkullsförsäkring/doldafelförsäkring, mm.

Hur ofta görs något av allt detta på blandraser?

Jag skulle själv aldrig betala lika mycket för en blandras som för en renrasig med stamtavla, inte för att jag tycker att en blandras är mindre värd utan just för att uppfödaren oftast inte har haft lika mycket utgifter kring aveln och jag tycker därför att de inte behöver ta lika höga priser.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Moa-16
2009-06-11 20:00
#17

Jo jag såg en chihuahua för 17000 är inte det att ta i? Och en rottweiler för 3000 det är väl för lite ändå?. Så dom flesta vill ha småhundar nu helt klart, Dom får ju sina Valpar sålda även om dom kostar mycket. Så varför skulle dom då sälja dom för mindre..

KindredCold
2009-06-11 20:04
#18

#16 Jag har gjort det på min hane! Skrattande

Eller ja, han var ögonlyst, röntgad och allt det där innan han gick i avel.
Det var tiken med.

#17 Nej, precis. Varför ska de, men det tycker jag luktar pengakåta uppfödare när de tar hutlösa priser ibland..

Jag har min gräns och den gäller hundar, blandras som renras..

Moa-16
2009-06-11 20:21
#19

http://www.blocket.se/kronoberg/Chihuahua_valp_22041770.htm?ca=12&w=3 Här är en dyr chihuahua är det då stamtavlan som är så värde full?. Skulle hunden vara så dyr utan stamtavla?…

[jakke94]
2009-06-11 20:25
#20

dem har ju så höga pris på småhundarna för dem alltid blir köpa för så högt pris..
en blandras rottis/shäfer kan man hitta för 1500 kr medans det finns chihuahua / papillon för 9000 kr..
Tycker en blandras ska kosta mindre än en renrasig för en renrasig vet man vad man får och det kostar mera att föda upp renrasiga oftast då man ska betala in med stamtavla m.m till skk ..
just nu är jag faktist emot blandrasaveln som finns just nu.. dem flesta korsar sina hundar hejvilt utan att se på vad raserna är till för.

Annons:
Moa-16
2009-06-11 20:31
#21

Såklart det är för att det är småhundar. Men jag tror att priset skulle sänkas om hunden inte hade stamtavla. Jag tycker inte att folk korsar sina hundar hejvilt…….

[nataschaj]
2009-06-11 21:02
#22

Jag tycker så här.

Så länge man röntgar sina blandraser och kollar hur mor och far föräldrar samt syskon (försöka me detta) hur dem är i betteendet så kan man lungt avla. Gärnka kolla ögon osv, men jag tycker att arm &höfter e de viktigast att kolla på dem hundar som ska paras. För jag hatar när folk avlar på hundar som har  C D E Höfter! som dem gör med Amstaffen..

De är att förstöra sin hund/rasen

Samt om dem har sjukdommar i släkten med.

Sen små hundar är oftast aggresiva vilket många tycker e sött, men ändå avlar dem på dem. (ja menar då verkligen aggrisiva) visst är det ett beteende som har kommit upp så e de ju en en sak, men när de inte e de..

Men de va lite vad jag tycker.

Moa-16
2009-06-11 21:10
#23

Småhundar är väl inte alls oftast aggressiva?. Man kan ju inte dra en kam över alla småhundar. Dom flesta är trevliga hundar. Det gäller ju att uppfostra dom fast dom är små…

KindredCold
2009-06-11 21:14
#24

#23 Jo, det är så, beror på att ägarna ofta anser att en liten hund inte behöver fostras för att de är små och lätthanterliga.
Sen att en stor hund är farligare pga strykan är ju en annan sak, men aggrissiviteten är densamma.
Inte okej enligt mig!
Småhundar ska också fostras.

och att inte dra en kam över. du är rätt duktig på det själv.

[nataschaj]
2009-06-11 21:15
#25

jag säger inte alla småhundar är det men MÅNGA är det. Jag vet en massa små hundar som e goa och bra hundar… men inte såå många som man ser som uppfostrar sina hundar när dem gör utfall. då går dem bara vidsare el så står dem kvar å gullar me hunden, men oftast tar dem upp dem å pussar…

men som sakt inte alla små hundar…

Moa-16
2009-06-11 21:17
#26

#25 har jag svårt att tro att dom gör men ok…

KindredCold
2009-06-11 21:23
#27

#26 *redigerat av sajtvärden*

Här finns en mycket aggressiv tax tex.
En helt uppenbar hund som fått brist på uppfostran.
Hade det vart en rottweiler hade det inte vart lika okej..

Nej, småhundar ska också fostras!
Alla små bjäbbisar som låter (vill inte kalla det skälla) och gör utfall = aggressiva oftast, och ibland osäkra..

Så jo, väldigt många är det..

Annons:
Ricko
2009-06-11 21:30
#28

Vi har haft en papillon (25%toypudel) han gick på 5000:-.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Moa-16
2009-06-11 21:36
#29

Jag är inte trång synt. Men har svårt att tro att man pussar med sin hund när den gör utfall..

[nataschaj]
2009-06-11 21:39
#30

#27 håller med dej helt och hållet.

[jakke94]
2009-06-11 21:40
#31

här på området finns en agressiv schäfer och en agressiv labrador.. men sen om man går över på småhundarna så finns det runt 5-6 chihuahuor som gör utfall mot både människor och andra hundar.. en papillon, en japansk spets, en westie och den värsta av alla; en king charles spaniels..

när dessa små hundar gör utfall så säger många inte ens till hunden .. och dem som säger till säger oftast något i stilen; snälla va tyst i normal ton.. och nu är jag helt seriös!

så jag tycker det är en självklarhet att man inte avlar på agressiva småhundar fastän dem är små och gulliga.. och fastän om det är blandraser ..

(kan tilläga att vi bor i ett väldigt hundbefolkat område, dem flesta har hundar :P)

AnneN
2009-06-11 21:47
#32

Jag vill be er alla att hålla en trevlig ton i denna diskussion!

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
2009-06-11 21:47
#33

#29 du kanske ska få upp ögonen lite, inte för att vara elak men de e så verkligheten ser ut med små hundar och JO dem tar upp hund fan å gosar med den när den har gjort utfall..

Min stora hund har blivit på flygen av dem små hundarna och BITIT han så han har börjat blöda, och de e alltid snoppen dem hugger efter… men han e bra efter som han gillar små hundar fast detta händer han flera gånger i måndaen.. bara för dem e små å söta å inte gör nån skada..

JAG har blivit på flygen av en papillon som bet rijelt!.. va tvyngen att upp söka sjukhus bara för detta..

och vill inte låta elak men alla små hundar e inte bra i lunnet..dem e för bortskämda alla handväskehundar!

Moa-16
2009-06-11 21:51
#34

Men så är det ju inte. Det är ju en bild du fått av media. Men ok om du fått den uppfattningen. Att dom tar upp och gossar med dom när dom biter folk. Ok visst men jag har aldrig sett det….

Annons:
[nataschaj]
2009-06-11 21:53
#35

#34 Men harre gud jag läser inte ens i tidningarna utan jag ser de sj här på området.. med egna ögon.. ja ska leta fram min film kamra om ja hittar den så ska ja f*n ta å filma så du sj får se…

el så kan ja be alla här å mta å förklara för dej.. å ja nu blev detta lite otrevligt inlägg…

matte-mi
2009-06-11 21:53
#36

Jag köpte min Chihuahua/Dvärgpinscher för 5000 kr. Hon var då såklart chippad, avmaskad och vaccinerad.

Jag håller med #25 litegrann. En del ursäktar att små hundar nafsar, morrar, drar i kopplet och skäller för det är gulligt. Jag tränar väldigt mycket med min hund på just de här vanliga sakerna. Har många gånger fått höra när jag tillrättavisar henne att: Naaaw det skulle jag aldrig kunna göra om jag hade haft en så liten hund, den är ju så söt.

Jag tycker att en oupfostrad hund är en oupfostrad hund oavsett storlek.

Jag hade tidigare en Sheltie/tax som var en bra bit större än Izzie men Izzie är en mer krävande hund. Hon vaktar mer, skäller morrar och nafsar och hon jagar fåglar…om hon får. Hon behöver mer träning än min förra hund för att kontrollera detta. Men hon är väldigt duktig på att lära sig nya saker.

Min uppfattning är att denna rasblandningen är tuffare än min förra och kräver mer arbete. Vilket jag tycker är kul på sätt och vis. Innan jag köpte henne så läste jag på lite om de två raserna.

AnneN
2009-06-11 21:54
#37

Hur folk behandlar sina små hundar är en helt annan diskussion än det som denna tråd handlar om så jag ber nu att vi återgår till trådens huvudämne.

Vill ni fortsätta diskutera hur en del behandlar sina små hundar så är ni välkomna att starta en ny tråd om det.

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Crazzysazza
2009-06-11 22:49
#41

Min är en omplacering och kostade 2000 men jag kände dom som sålde han också så jag fick rabatt

Annons:
nybban
2009-06-12 00:44
#42

Jag födde upp ett antal kullar långhårstaxar för så där 7-10 år sen. Dom var helt renrasiga men utan stamtavla. Jag tog från början 2500:- för dom men sen höjde jag till 3000:- Sen blev tikarna för gamla.

Köpte min ena taxtik som jag har nu, en långårig dvärgtax, renrasig med stamtavla för 3 år sen. Hon kostade 7000:-

Samtidigt köpte min son en blandras jack russel/lancashire heeler/coton de tulear och betalade också 7000:- för den.

Min andra taxtik, en släthårig, köpte jag för 2 år sen. Hon saknade stamtavla och jag köpte henne för 4500:-

I vintras tog jag en kull mellan korthårstiken och en blandrashund och jag tog 7000:- valparna.

Nu har min andra tik den långhåriga en kull, pappan är pekignese, vet inte vad jag ska ta för dom valparna. Det känns som om det finns mer att välja på nu på sommaren så man får kanske vara lite billigare.

Men hundpriserna har gått upp nåt alldeles förskräckligt och blandraser, i alla fall små blandisar är ju nästan lika dyra som renrasiga. Men allting beror ju på att det finns köpare som betalar det priset. Vissa raser och raskombinationer är ju populärare och då är folk villiga att betala mer. Ex. chihuahuablandisar såldes ju för helt galna priser för nåt år sen, men jag tror att chihuahuans popularitet håller på att avta nu.

Men liten blandras mellan 5000-7000 är nog vanligast, stor blandras är betydligt billigare mellan 3000-5000 skulle jag tro det ligger på.

Jillsan4
2009-06-12 13:15
#43

Jag betalade 2000 för Trixie. Skulle betalat 3000 men då var hon inte vaccinerad,chipad och veterinärbesiktigad. Jag valde att göra detta själv där av priset

Rafflan
2009-06-12 18:21
#44

Jag tycker inte man ska köpa hunden beroende på priset då inköps priset är det billigaste.

Moa-16
2009-06-12 18:27
#45

#44 Nä så klart. Men om man köper en billighund kanske man har råd med annat till hunden också..

Rafflan
2009-06-12 18:28
#46

#45 ja men det ska ändå inte vara priset som avgör vilken hund det blir ;)

Moa-16
2009-06-12 18:40
#47

Nä men det är ett plus om priset är lågt;)

Hundvalp
2009-06-12 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Jag betalade 6.500 kr för Diablo

Annons:
Ricko
2009-06-12 19:33
#49

33# jag gillar mer större hundar. Men alla småhundar är inte #handväskehundar" våran papillon var inte det :/ behnadlade han samma som  våran Alaskan Husky, schäfrarna, rottisarna, kuvaszen ..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

emput
2009-06-18 12:58
#50

#48 Vilken sötnos diablo är!! :)

Våran gammeltik kostade 1.500 (de var för 11 år sen)

Och unghunden kostade 6.500.

Lite skillnad..

empan-hampus
2009-06-18 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Min hund kostade 2 000kr.

Köpte honom när han var 9 månader.

Fick "rabatt" på honom tack vare att några månader innan hade vi köpt hans bror som hade en sjukdom som vi betalade en operation för 10 000kr. (Självaste hunden kostade 4 000kr.

Så vi fick då Nemo 2 000kr billigare.

Johanna
2009-06-18 16:26
#52

Jag köpte Roxie för 2000kr

o Bella för 4500kr

båda 2 är amstaffblandisar

[Mova]
2009-06-18 20:16
#53

Min Thea kostade 8 000 kr hon är blandis mellan chihuahua/ papillon. Jag tyckte absolut inte det var dyrt, för vill man ha en renrasig chihuahua så kostar dom 20 000:- Så absolut att chihuahua blandisar kan kosta upp mot 10 tycker jag :) Thea var värd varenda öre :)

[Wera]
2009-06-18 22:11
#54

Min syster betalde 3500 kr för en blandras med 5 hund raser i sig. Egentligen skulle hon betalt 4000kr men fick hon för 3500.

Kalli
2009-06-19 02:32
#55

Jag betalade 4.800 kronor för min vuxna blandras vilket i stort sett var självkostnadspris med kastering, vaccinering, tester med mera.

Jag kan tycka att pris borde utgå från vad man gör/gjort i koppling till sin uppfödning. Alltså borde en renrasig kull med stamtavla och meritade föräldrar där båda är undersökta för rasbundna sjukdomar med mera och valparna är chippad, avmaskad och vaccinerad kosta mer än en blandraskull där man parar sin tik med grannens för att de både är "så söta".

Samtidigt borde inte en tjuvparningskull bara för att föräldrarna råkat vara samma ras eller renrasavel där man inte gjort ovanstående kosta mer än de seriösa blandrasuppfödare som faktiskt tänker igenom sin avel, vilka raser som kan kompletera varandra och också undersöker rasbundna sjukdomar hos föräldrarna samt chippar, avmaskar och vaccinerar sina Valpar.

Att små blandrasvalpar kostar mer än stora handlar ju om tillgång och efterfrågan. Personligen tycker jag det dock det känns fel att ta 12 000 om allt man gjort är att sätta ihop sin lilla hund med en annan liten hundras. Å andra sidan gäller det också om man tar 20 000 bara för att det är en Chihuahua som råkar vara populärt för tillfället.

Annons:
Kickan90
2009-08-02 18:57
#56

min var en omplacerings hund som min kompis hade innan ett tag men hon hade inte tiden, så jag fick henne för 100kr. <3

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Royalz
2009-08-02 19:02
#57

6500kr kostar min hund som jag ska hämta på onsdag. Men har redan betalat 1500kr i tingningsavgift så det återstår 5000kr att betala :)

Det är en amstaff blandning och dom flesta brukar ta 6500kr och jag tycker det är ett lagomt pris.


Ricko
2009-08-02 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Minns inte om jag skrivit här med det var olika för alla hundar vi hade. Men min min hund Ricko kostade 2000:- eller 3000:- och då var han 1 år redan. Hans pappa var renrasig Vit herdehund och hans mamma renrasig Schäfer.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Christelle
2009-08-02 21:39
#59

Mina blandraser kostade 7500 och valparna dom fick (Chihuahua/Papillon) sålde vi för ca 8000 kr. Det är ett bra riktpris på en blandras med Chihuahua i sig, då blanding med denna ras är väldigt populär idag. En renrasig Chihuahua kostar ju oftast 13-20 tusen.

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Karizma
2009-08-03 00:48
#60

Våran är omplaceringshund o jag betalar 1000kr för tjejen nu var resan rätt lång med. men himmel så trevlig hund o billig som tusan

MoaW
2009-08-03 01:11
#61

Malou kommer från www.ada-hundar.org och jag har för mig att vi betalde 3800kr för henne (vet iaf att dom höjt efter det).

Dobby betalade vi 5500 för, han har fyra rser i sig.

Viggo betalade vi 7000 för, han är cavalier fast utan stamtavla, så han räknas alltså som blandis.

det kan vara väldigt olika pris på blandisar alltså Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

cina65
2009-08-03 01:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Jjag betalade 4500 kr för min blandrastik och tyckte väl det var ett bra pris för min plånbok.

Men jag skulle nog kunna betala mer med facit i hand, hon är ju bara helt underbar min lilla tös.

Blandras schäfer-rottweiler-golden retriver.

På bilden har hon nyligen nedkommit med 9 barnbarn till mej Kyss

Där pappan är äkta groendale.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
Ricko
2009-08-03 01:39
#63

62# Jo man ser att det är Schäfer blandning <3 Jätte söt var hon och valparna! Aww Groenendael är ju skit fin ras också!

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

ms-mee
2009-08-03 01:39
#64

Vi betalade 7900 för Elvis, då 9 veckor liten dvärgpudel som vart en mellan.

Hubert, blandning mellanpudel/storpudel, fick vi gratis då han är hemuppfödd eller vad man ska kalla de :) Elvis son ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

cina65
2009-08-03 01:44
#65

Jo valparna blev helt underbara och jag behöll en hane som jag gav till min dotter. Han är gudasnäll han med.

Vi hade då en schäfertik med och tog en kull på henne med samma pappa och hon fick 6 Valpar, men tyvärr blev hon sjuk av dräktigheten så vi fick ta bort henne men vi behöll en tikvalp efter henne med, så har 3 hundar här hemma nu.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Ricko
2009-08-03 01:48
#66

#65 Så ni har 3 Schäfer/Groenendael blandisar nu?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

cina65
2009-08-03 01:52
#67

Nej, vi har en groendale/ schäfer blandning

en blandning på schäfer-rottweiler-golden

Samt en med schäfer-rottis-golden och groendale blandning

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Ricko
2009-08-03 01:54
#68

67# Okej, så 2 av dem är dina och 1 din dotters? Hur gammal är dottern då? Flört

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

cina65
2009-08-03 01:57
#69

#68 Dottern är 17 år och bor här hon med så hennes hund bor här med, men hon ska börja på naturbruksgymnasiet om 16 dagar och då tar hon han med sej. Kommer bli så tomt utan dom. Obestämd

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
Ricko
2009-08-03 02:50
#70

#69 aha okej.. Ja det förstår jag.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

FijaLi
2009-08-03 05:18
#71

4500kr

Quiila
2009-08-03 14:28
#72

Vi gav 6000 för Quila, blandis mellan rottweiler o amstaff

~Quila Roze~

alena
2009-08-03 17:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Azlan, Saluki/Afghan kostade 3500:-.

Rippe, Greyhound fick jag.

[Wera]
2009-08-15 22:14
#74

Vår blandis här hemma köpte vi för 6000kr och då fick vi stå för andra vaccinationen själva, dvs + 400kr. Han är chinese crested, shih-tzu.

Karizma
2009-08-15 23:59
#75

Blandisar är billigare än renras det är så rätt om man kollar på annonser. Så där har du rätt Moa_16. Men min man fick ett erbjudende att köpa en renrasig chinese som var reggad med fin stam för 6000kr en hane o allt var gjort (vacc,chipad ja sånt) o då skulle han blivit billigare än en blandis. Det är så olika priser på allt samma ras kan kan kosta lite nere i skåne man vara dyr i stockholm.

Veero
2009-08-16 02:17
#76

Våran hund vi har nu betalde vi 6000 kr för och han är blandras med chinese crested, shih-tzu.

Min förra hund med 5 hundraser i sig betalde jag 3500 kr för men hon var värd så mycket mer <3

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

Annons:
Lillan7704
2009-08-16 02:26
#77

Vår förra blandis, Aila, gav vi 2500 för. Alice har vi inte gett nåt alls för. Det räckte med att dom visste att hon fick ett bra hem! =)

Pälsbollarna i Höganäs

Peachme
2009-08-16 03:17
#78

Min Lhasa Apso/Dvärg&Mellan Pudel/Yorkshireterrier hane fick jag av mamma I 20 års present(ett halv år för tidigt) så jag betalade ej för honom och inte mamma heller då det var hon som födde upp honom ^^ men för att ge ett svar så såldes hans syskon för 5000:/st.

Toktass
2009-08-16 07:49
#79

Jag betalde 3500 kr för min, då var han chipad, vaccinerad och besiktigad.

frontera
2009-08-16 09:55
#80

Vilka hutlösa priser vissa tar/ger för sina blandisar

Karizma
2009-08-16 11:56
#81

#80 och jag tycker dom gör rätt med ta priser med. Slipper man oseriösa typer som köper en hund bara för att den är söt o sen blir lite arbete på o då orkar dom inte med den längre, då omplaceras den osv.  Varför sla man slussa ut dom mycket billigare? Lite billigare visst det kan jag förstå.

Toktass
2009-08-16 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

…jag tror att ett högre pris på hunden gör att man tänker efter innan man köper. Jag betalade bara 3500 kr för min hund, vilket jag såg som SUPERBILLIGT!

… två av hans kullsyskon är redan omplacerade, jag säger inte att de första ägarna är oseriösa jag vet ju inte varför de omplacerade sina, men hundarna är stora och kräver mycket, den lille isbjörnen blev en stor lufs på ca 45 kg, 70 cm i manken och kräver massor av motion och mentalträning.

Det är många hundar, billiga, dyra, renras som blandras som omplaceras i 1-årsåldern, kan sägert hänga ihop med att de blir pubertala och lite "jobbiga".

[SusannaK]
2009-08-16 14:05
#83

Jag tycker inte blandraser ska kosta nästan lika mycket som en renrasig hund med stamtavla. Då det oftast är så att man inte kan gå tillbaka och titta på hur förfäderna haft det med olika sjukdomar osv.

Men det är min åsikt.

Annons:
frontera
2009-08-16 14:15
#84

Tror inte att priset har betydelse om dom får bra eller dåligt hem.

Problemet e att djur e slit och släng för vissa seciellt blandisar.

Tror dom flesta tänker lite mer när dom köper renras från en seriös kennel.

För ca 90% av alla omplaceringar på blocker  är blandis och oreggade

Känns bara oseriöst när blandisar kostar lika mycket som reggad renras

[iurochskur]
2009-10-01 12:11
#85

Jag betalade 500:- för min underbara Ronja, men hade gladeligen betalat mera.

Kalli
2009-10-01 13:32
#86

Trams kostade 800:- när jag hittade honom. Jag har dock inte betalat ett öre, blev ofrivillig ägare så att säga. Obestämd

mealily
2009-10-01 15:14
#87

Flax kostade 2000:-, då var han bara vaccinerad mot valpsjuka.

Tina-A
2009-10-01 15:15
#88

Min kostade 8000, "renrasig" men utan stamtavla!

Pudlar kan ju kosta det dubbla så.. :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
2009-10-01 15:30
#89

Spike fick min sambo då han var illa däran….snodden renrasig kostade mig 4500 kr,fast det beror ju på att jag haft samma uppfödare sedan 1991,hon kunde inte placera snodden var som helst han står för sitt namn än idag och i stamtavlan heter han my demon lover,vilket också stämmer på prickenFlört

CarolineO
2009-10-01 17:30
#90

Jag gav 1500 för Emil (Rottis/Berner Sennen)
Han var då 6 år

Annons:
Tixy
2009-10-01 19:20
#91

Förra hunden (Ping, hane) köpte vi för 1500. 50% Labrador, 25% Schäfer och 25% Hamiltonstövare.
Idelma är en privat omplacering (väns vän) och dom ville bara ha henne till ett bra hem. 75% Dobermann och 25% Flatcoated retriever.

Sedan blir det mellanpudeln (renrasig förvisso) i vår/försommar, som går på betydligt mer. Däremot välmeriterade och undersökta föräldrar, och vi känner uppfödaren väl (ena broderns ex syster).

[Sandraaa]
2009-10-01 20:40
#92

Jag fick min hund.

När det gäller priser på hundar så kan jag tycka att de tas ut överpris många gånger. Föräldrarna är inte hälsokollade, det tas en kull utan planering bara för att man kan få ut 9000:- för ett par småblandraser.
Likadant dom som tar 6500 :- för en kull blandraser utan kollade föräldrar när man kan få bra renrasiga för bara 2-3 tusen kronor med , då med hälsokollade föräldrar och stamtavla på hundarna.

Men jag säger inte att renraser är bättre, har själv aldrig ens ägt en renrasig ;P

LykkeLii
2009-10-01 23:19
#93

Vi har/haft två sammanlagt och aldrig betalt nå mer än 2000kr.

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Ricko
2009-10-04 19:34
#94

Olika för olika hundar vi haft.. Om jag nu ska ta blandraserna.. hm.. 1500kr-6000:- (1500:- var för min blandis som var 1 år) dom andra har varit Valpar och kostat mellan 3000-6000:-

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[Hilo]
2009-10-04 19:44
#95

-Min senaste blandras kostade 2500 kronor.

-Fast nu såg jag att hon redan fans med på listan, hehe.

[matildax]
2009-10-04 21:34
#96

3000:- betalade vi för Lucas Tungan ute

Lyan
2010-02-18 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Jag betalade 3000kr för Ping, blandning mellan Pudel och Papillon, 14 månader gammal. Mattis kostade 7000kr, Pomeranian med stamtavla, komplett med ångestproblem och ej särskilt socialiserad. Han skulle kosta 10 000kr men jag kände ägaren.

Jag är kluven till priserna på hundar. Själv skulle jag inte ge mer än 10 000kr för en hund men det är för att jag hellre lägger de pengarna på övriga kostnader, men en hund med kanonstam eller prestationer ser jag inget fel i att ta mycket mer för. En blandras som är genomtänkt med hälsotestade föräldrar och en noggrann uppfödare är lätt värd 5000kr. En ogenomtänkt valpkull för att "min hund är så söt och om hon får Valpar slutar hon hugga barnen" är inte värd många kronor, dock lockas oseriösa köpare av ett lågt pris och en oseriös uppfödare. Som sagt: Tycker det är väldigt svårt…

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
fridaas
2010-02-18 20:42
#98

Jag tog Celine som omplacernig och i början ville säljaren ha 8000:- för henne eller byte mot dvärgrashund, men de "prutade" ner sig själva till 1500:- så det köpte jag henne för, fick med koppel, halsband, mat och några ben då oxå.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Lyan
2010-02-18 20:45
#99

#98 Varför prutade de henne så mycket?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

fridaas
2010-02-18 21:00
#100

#99 Ingen aning, troligtvis för att de ville bli av med henne på en gång, första annonsen jag såg på henne var ute i nästan 2månader, sen såg jag henne igen och då hade de prutat ner henne en massa och då fick hon komma hit.

Jag tycker personligen att det var bra att de prutade ner henne då jag fått veta hur mkt de köpte henne för, vilket betyder att första priset de la ut var bara för att försöka tjäna pengar på henne.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Lyan
2010-02-18 21:20
#101

#100 Var ungefär så jag trodde. Hemskt när folk vill tjäna pengar så. Eller så ville de ha en "trendigare" hund eftersom de ville byta. Tur att hon fick komma till dig :-D

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

KadjaNina
2010-02-19 11:38
#102

Jag betalade 2500kr för Troja.

Bijish
2010-02-19 22:59
#103

Vi betalade 4300 for Zeke, han har 3 raser i sig.

Måste också säga dock, att jag har väldigt dåliga erfarenheter av små hundar, främst chihuahuor. (angående tidigare diskussion)
Menar självklart inte att alla chihuahuor är så. :)

Bunn
2010-02-19 23:16
#104

Jag betalade 4200:- för min vovve + resekostnad till och från Arlanda.

Det är spansk gatuhund och värd vart enda öre!

Annons:
Mymlan
2010-02-20 02:04
#105

Popsie Nov -03 hämtade nere i Flen, 3500:-

Gizmo Feb 2010 kostade mig 0:-

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

jen
2010-06-07 17:24
#106

jag betalade  4500 kr st för mina två tikar, som vi hade på foder först. men sen när de  var 1½år köpte jag loss dom istället.

dom är 75%dvärgpudel och 25% puli..

NaimaG
2010-06-07 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Vi betalade 2000 kr för Ludde och i det priset fick vi med allt så som Vaccination, vet.bes osv. Fick även med försäkringspapper, kurslitteratur och mycket annat.

Men han är också omplacering. Även ett riktigt kontrakt på hunden skrevs som jag hämtade ut från en hundklubb samt att ägarbyte i jbv gjordes. Det var en riktigt seriös ägare som hade Ludde innan.

Han är blandras mellan schäfer och alaskan malamute.

sessansjoberg
2013-07-12 20:50
#108

Jag tycker inte det är för mycket, jag säljer just nu mina blandras Valpar (tjuva parning) för 8000kr och det gör jag för att det finns så många människor som köper hund bara för det är billigt, jag vill att mina Valpar ska komma till ett hem där dom har tänkt på det och inte bara köper för att det är billigt :) Jag är även villig till att ändra priset om jag märker att köparen är seriös men jag vill inte ha massa oseriösa tittare och därför står där 8000kr på annonsen. Min åsikt är att vill man ha hund så betalar man, det är en levande varelse och tycker inte att det ska kosta lite, även om de är en blandras.

Cahira
2013-07-13 04:18
#109

300 dollar (gångra med sju så blir det svenska summan då kronan ligger på ca 7 kr/1 dollar) 

Han var 12 månader bara dagar innan hans födelsedag och köptes från en rescueorganisation där ägaren hade gett upp honom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2013-07-13 09:02
#110

#108 Dock betyder inte högt pris = bra hem.
Finns flertal som köper renrasiga hundar osv och sedan missköter, tyvärr är det så.
Man får solla lite själv när man säljer hundar, vad man tror är ett bra hem osv helt enkelt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

more_executive
2013-07-13 21:34
#111

Jag tycker 8000kr skall vara minimipris för en hund, spelar ingen roll om den är blandras eller renrasig. För mig är det en älskad familjemedlem, har man inte råd att betala det, då skall man inte äga en hund.inköpspriset är det billigaste när man köper hund. Jag har 3 katter de betalade jag 32000kr för, alla har dubbel vetrinärförsäkring på. Jag har dom som sällskapskatter…jag vill ha råd om något skulle hända dem. Har en blandrashund som jag fick hem igår hon kostade 8000kr, hon är värd var enda krona. Honskall också ha försäkring. Jag älskaralla mina djur, Att ta lite betalt för en valp är inte rätt, de sjunker i värde, de sälj vidare. Folk köper för det är billigt tröttnar efter en tid. Valpen får flyttar från hem till hem. Ett valpköp skall vara genomtänkt , det är det om man betalar 8000kr. Ha en bra kväll

Annons:
Cahira
2013-07-13 22:44
#112

#110 jag sa aldrig att pris spelade roll? Eftersom TS undrade hur mycket vi betalade för våra blandraser så svarade jag tillsammans med översättning. Om jag bara säger 300 dollar så misstänker jag att det inte säger så mycket till de flesta. Han kom från Last Hope Inc., en none-kill organisation. Tyckte det kändes bättre att ge ett hem till en hemlös hund än Att skaffa valp just då. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2013-07-13 22:59
#113

#112 Inlägg #108 som jag svarade på är inte ditt inlägg….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2013-07-13 23:02
#114

Oj förlåt! Såg ut som 109 för mig! ber om ursäkt! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2013-07-13 23:06
#115

#114 Ja jag skrev först men ändrade direkt efteråt, så kanske inte syntes först när du skrev? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2013-07-13 23:08
#116

Kan hända ^^ Men texten på laptopen är minimal, glasögonen är smutsiga (nosavtryck) och jag har gigantisk huvudvärk så risken att jag läste fel är rätt så stor. Ber om ursäkt iallafall. ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2013-07-13 23:13
#117

#116 Haha ok. Det är absolut ingen fara, lätt att läsa fel😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ivoryx
2013-07-14 15:58
#118

Min 50% shcäfer och 50% Schäfer/Golden/BC/BernerSennen

betalade jag 6000:- kr för och det är stor hund, säger inte att man betalar efter storleken men däremot så kostar de mer för uppfödaren i foder, avmaskning osv. Tycker 8000:- är rätt mkt för en liten blandis när du i princip kan få en reggad renrasig golden eller till och med chihuahua nu för tiden för samma pris. Men dock kan det vara ett sätt för uppfödaren att försäkra sig att de nya ägarna har råd

Annons:
Mixie
2013-07-15 09:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Jag gav 4000:- för min dp/chihuahua blandis och 6000:- för min praszky krysarik utan stamtavla, båda veterinärbesiktade, chippade och vaccinerade! Priset spelar inte mig någon större roll, jag betalar visserligen inte hur mycket som helst men viktigast är individen!

//Mickan

Ktisroinen
2013-07-15 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Jag köpte vår lille Max för 2500 kr. Han är blandras mellan powder puff och collie. Helt underbar o praktiskt taget problemfri hund.

Och vad det gäller det här med skillnaden mellan renrasiga hundar och blandraser rent prismässigt så är det ju så att priset styrs av efterfrågan. Små hundar som dvärg pincher och chihuahua är populära och då kan man också höja priset och tjäna en liten slant extra. Det handlar ju bara om att ha lite affärshjärna. Sen om det är rätt eller fel går ju att diskutera.

Och #111, jag gav bara 2500 kr för min familjemedlem, men ägnade ändå nära på ett år innan jag hittade "den rätte". Det var ett helt genomtänkt beslut. Vår hund är helt försäkrad, får fint "dyrt" foder och blir bortskämd på alla möjliga saker. Jag ville tvärtom inte lägga för mycket pengar då jag tycker att många uppfödare utnyttjar situationen och tar mer betalt än nödvändigt. Nu säger jag inte att det inte är värt att lägga 10 000 kr på en ny familjemedlem, det är det definitivt! Men för oss som håller på att börja bygga upp vårt liv tillsammans, försöker spara till hus och så vidare, så kände jag att jag inte ville lägga de pengarna. Speciellt när jag vet att jag kan få en lika fin, och lika älskvärd liten älskling för ett billigare pris. Sen måste ju såklart säljaren ta sitt ansvar och se till, så gott hen kan, så att köparen är redo att ta ansvar för allt vad en hund i familjen innebär.

nlinds
2013-07-16 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Min chihuahua räknas ju som blandras då han inte är reggad i skk eller har stamtavla, han betalade vi 8000 för. 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

blabblisen
2013-07-16 22:40
#122

Betalade 6000 kr för min valp :-)

Josse5233
2013-07-21 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Köpte min hund för 4.500 kr när han var 9 veckor. Det var en tjuvparning och jag är superlycklig över att han finns. :)

Ha en trevlig dag! 

VildaVittra
2013-07-21 22:17
#124

Allt från 0-3000 kronor har jag betalat för alla mina hundar, med eller utan stamtavla. Nollan var faktiskt en registrerad renras.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

minbebis
2013-07-22 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Lexie är en blandning mellan golden och border collie och hennes kull såldes för 9000:- men jag kände dom så blev 7000:- istället.

Annons:
ececilia
2013-07-22 20:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Min chihuahua blandis kostade 5000 kr och rottisen (renrasig dock) kostade 6000 kr.

Jag tycker inte att man ska bry sig om vad en hund kostar för har man inte råd med vad hunden kostar hur blir det då med veterinärs besök? Man måste ju tänka att man skulle kunna få en hund med problem och då stiger ju kostnaderna jätte mycket.

// Evelina

Denna kommentar har tagits bort.
Marie80
2013-07-22 21:51
#128

Våran terrierblandning kostade 4500 kr, då var hon kastrerad, chippad, vaccinerad och hade pass. Hon var 9 månader då.

Våran andra hund, springel spaniel/ schäfer betalade vi 4000 kr, då var han chippad och vaccinerad, han var 15 v då.

Sedan så har vi våran dvärgpincher, vi betalade inget för henne då hon var min sambos morbrors hund och hon behövde ett nytt hem.

Denna kommentar har tagits bort.
[GalleonFang6126]
2013-07-25 18:31
#130

Jag betalade 8000 kr för min blandras Chihuahua/Yorkshireterrier/Dvärgpudel.

Jag fick vara med från dagen de föddes och var hemma hos dem hela tiden. Fick vakta dem också innan jag fick ta hem min lilla plutt.

Först skulle jag bara betalat 6000 kr men hon fick inte sålt de andra valparna för 6000 kr så dagen jag skulle komma och hämta honom hade hon ändrat i kontraktet att jag skulle betala 8000 kr.

Det var väldigt fult gjort då jag blev lovad att få köpa hunden för 6000 kr, jag hjälpte henne med uppfostran, hundvakt m.m. innan de blev 8 veckor och jag var bara 15 år, och jag hade tjänat ihop pengarna själv.

Och för er som undrar så bor jag hemma, pappa stod på min vovve tills jag fyllde 18 men jag har tagit hand om honom hela tiden, och nu är han tre år!

minbebis
2013-07-26 01:53
#131

#130 vVad hemskt! Var också 15, fast kände personen så betalade varje gång jag hade råd, och mitt pris sänktes för vi kände dom o gick ut med mamman och sånt..

*redigerad pga svordom*

[GalleonFang6126]
2013-07-26 14:44
#132

#131 Ja :/

Annons:
nybban
2014-02-08 10:25
#133

Jag har tagit mellan 6000-7000 för mina Valpar, renrasig tax men utan stamtavla, tycker att 8000 är mycket för en blandras, betalade själv inte mer än 7000:- för min ena taxtik med stamtavla, den andra kostade 4500 utan stamtavla, detta var visserligen 2006/2007, men tror inte priserna gått upp särskilt sen dess.

Fridaaaa
2014-02-08 10:35
#134

#133 Dock räknas dem till blandras just eftersom de inte har stamtavla.

Ja taxar med stamtavla ligger väl inte så högt idag? Lite tråkigt. Mina morföräldrar har en strävhårig tax. Jag tycker de långhåriga är så söta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: