Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 6851 ggr
elin799
6/15/10, 12:17 AM

Jack a poo sökes!

Jag söker med ljus och lykta efter någon som föder upp Jacka a poo hundar. En blandning mellan Jack Russel och pudel. Jag har hört att dessa skall vara helt allergifria, stämmer detta? Någon som kan ge mig mer info om Jack a poo's och var man skulle kunna hitta en?

Tacksam för svar!

Elin Johnsson

Annons:
JohannaCullenEnvall
6/15/10, 12:34 AM
#1

Gud vad kul att du vill ha en liten Jackapoovalp :D Jag ska snart få hem min egna sötnos :)

På treasurepoo.zmn.se har Janet (Som uppfödaren heter) ibland Valpar :) Men jag vet inte säkert om hon ska fortsätta med jackapoo, eller avla renrasiga pudlar i forts… Men hon tar nog ändå inte någon kull till förrän nästa år :/

AnneN
6/15/10, 12:46 AM
#2

Man kan inte garantera att någon hund ska vara helt allergifri, det är så väldigt olika mellan vad allergiker tål, vissa kan tåla en ras/blandning medan en annan inte alls klarar av den och ibland kan det till och med varier så att man tål en individ av en ras men inte en annan av samma ras.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
6/15/10, 11:26 AM
#3

2,Precis….och det har inte alla ggr med pälsen att göra heller,utan hundens hud kan även vara allergi framkallande om det vill sig….

AnneN
6/15/10, 1:42 PM
#4

#3 Ja och hundens saliv är det tydligen vanligt att man är allergisk mot också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
6/15/10, 3:21 PM
#5

4,Ja det med….

Oscar15
1/9/17, 2:09 AM
#6

Fick du tag i en? Var ifrån?

Annons:
Oscar15
1/9/17, 2:09 AM
#7

Fick du tag i en? Var ifrån?

Fridaaaa
1/9/17, 9:55 AM
#8

Finns inga allergifria raser.
Och inte allergivänliga heller

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
1/16/17, 11:02 AM
#9

6-7 gammal tråd ts verkar inte skrivit något mer inlägg heller sen denna tråd, som är mer än 6 år gammal.

Upp till toppen
Annons: