Annons:
Etikettförsäkringar
Läst 7996 ggr
cheezilla
2/23/11, 8:13 PM

försäkring för en blandrashane på 8 månader

Hej!

Vi har precis skaffat hund och ska nu försäkra honom nu snarast. Han är en blandrashane på åtta månader, en omplacering från polisen men är frisk och kry och så otroligt trevlig, social och lättlärd hund. Jag  vet inte vilket försäkringsbolag vi ska välja, är det någon som har en liknande hund försäkrad i något speciellt bolag som fungerar bra? Har ni något tips på hur man ska försäkra honom? Det är bland annat mycket Sibirian Husky och Schäfer i honom om det skulle spela någon roll :)Jättetacksam för svar! :)

MVH Karin

Annons:
Workingdog
2/23/11, 8:21 PM
#1

Nu har ju inte jag hand om försäkringen på hundarna utan det är min mamma som har. Men vi har alla våra hundar försäkrade i Agria, både renraser och blandraser :) Och det har funkat bra för oss :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[iurochskur]
2/23/11, 8:22 PM
#2

Vi har folksam och är nöjda med det.

[imaginepeace]
2/23/11, 8:24 PM
#3

Vi har våran blandras försäkrad i Folksam. Har hört bra om dem plus att vi har hemförsäkringen där också, blev smidigt Glad

idaah
2/23/11, 8:26 PM
#4

Här hemma så har min mamma och pappa hand om försäkringen på våra hundar. Vi har våra hundar försäkrade i if och vi är jättenöjda med det. Vi har då 2 blandrashundar och 1 renrasig. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

PetraKarin
2/24/11, 11:01 AM
#5

Jag har en vän med blandras liknande din som hon tog i ungefär den åldern också.
Jag kommer inte ihåg vilket försäkringsbolag hon har nu men jag vet, eftersom vi diskuterade försäkring av min hund, att om hon skulle valt om nu skulle hon tagit IF. För med dem slipper man välja en massa tillägg, det mesta ingår om man tar stor försäkring, och man slipper procentsatsen som många andra försäkringsbolag har. 
Det enda reservationen är att vård för HD/ED fel inte ingår om man försäkrat hunden efter 4 månaders ålder. Det vet jag inte hur det är med andra bolag.

Men jag rekommenderar i alla fall IF, dom är väldigt hjälpsamma och det är lätt att förstå villkoren.

Jag tycker du borde ringa runt och kolla så du själv kan se vad som känns bra!


StarletCobra
11/8/13, 9:56 PM
#6

Hade Agria men bytte till Sveland… de är bra och billigare, tycker jag. 🙂

Annons:
Fridaaaa
11/8/13, 10:03 PM
#7

#6 Gammal tråd 🙂
Men kanske andra som kan få tips och idéer om försäkringsbolag.

Har själv Folksam, de är bra tycker jag.
Kommer aldrig ha Agria…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ove-D
11/8/13, 10:14 PM
#8

På min blandras hade jag Agria.

StarletCobra
11/8/13, 10:38 PM
#9

#7 Märkte det efteråt jag skickat hihi 
Men det är en bra tråd 😉

#8 Vad det måste ha blivit dyrt😉

Djurälskaren87
11/9/13, 1:32 AM
#10

jag har sveland och det är jätte bra

smidi
11/9/13, 11:19 AM
#11

min hund är försäkrd på if! hon är 7 månader nu :) Den är jätte bra!

StarletCobra
11/9/13, 3:32 PM
#12

#10 Jupp, Sveland är himla bra och trevlig support med.👍

#11 Många har det idag, hur hög är självrisken de har? Min är på 1200:-  o har både rehabelitering och högkostnads-skydd på mediciner bla. 🤓🙂

lillvilda
11/9/13, 3:35 PM
#13

Jag har 2 blandraser försäkrade i folksam. Bra pris och har fungerat bra.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Annons:
Lunaliahundar
11/10/13, 12:34 AM
#14

3 hundar hos Folksam (2 som blandraser en som Schapendoes) och är nöjd!

Mumsing
11/10/13, 10:06 AM
#15

Jag har folksam på min blandras, hur nöjd som helst!

sarae
11/10/13, 12:42 PM
#16

Jag har Agria och är väldigt nöjd. Främsta orsaken är att jag vill ha samma höga veterinärvårdsersättning när hunden blir äldre, eftersom det rent krasst är då sjukdomar oftast visar sig och då vill jag gärna kunna få full ersättning. Agria är (än så länge) det enda bolaget som inte sänker ersättningstaket med åldern på hunden (eller höjer premien med åldern heller). Och det är värt mycket för mig.

Fialialej
11/13/13, 12:30 PM
#17

Jag har Folksam på hunden men Agria på katterna. Tänkte byta även hunden till Agria när vi köpte henne, men kostade typ dubbelt i förhållande till Folksam för samma skydd, så valde att ha kvar henne där.

Har inte behövt använda oss av försäkringen än så kan inte svara på hur bra de är tyvärr.

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: