Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
FÖRSÄKRINGAR

försäkring för en blandrashane på 8 månader

2011-02-23 20:13 #0 av: cheezilla

Hej!

Vi har precis skaffat hund och ska nu försäkra honom nu snarast. Han är en blandrashane på åtta månader, en omplacering från polisen men är frisk och kry och så otroligt trevlig, social och lättlärd hund. Jag  vet inte vilket försäkringsbolag vi ska välja, är det någon som har en liknande hund försäkrad i något speciellt bolag som fungerar bra? Har ni något tips på hur man ska försäkra honom? Det är bland annat mycket Sibirian Husky och Schäfer i honom om det skulle spela någon roll :)Jättetacksam för svar! :)

MVH Karin

Anmäl
2011-02-23 20:21 #1 av: Workingdog

Nu har ju inte jag hand om försäkringen på hundarna utan det är min mamma som har. Men vi har alla våra hundar försäkrade i Agria, både renraser och blandraser :) Och det har funkat bra för oss :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Anmäl
2011-02-23 20:22 #2 av: [iurochskur]

Vi har folksam och är nöjda med det.

Anmäl
2011-02-23 20:24 #3 av: [imaginepeace]

Vi har våran blandras försäkrad i Folksam. Har hört bra om dem plus att vi har hemförsäkringen där också, blev smidigt Glad

Anmäl
2011-02-23 20:26 #4 av: idaah

Här hemma så har min mamma och pappa hand om försäkringen på våra hundar. Vi har våra hundar försäkrade i if och vi är jättenöjda med det. Vi har då 2 blandrashundar och 1 renrasig. :)

Anmäl
2011-02-24 11:01 #5 av: PetraKarin

Jag har en vän med blandras liknande din som hon tog i ungefär den åldern också.
Jag kommer inte ihåg vilket försäkringsbolag hon har nu men jag vet, eftersom vi diskuterade försäkring av min hund, att om hon skulle valt om nu skulle hon tagit IF. För med dem slipper man välja en massa tillägg, det mesta ingår om man tar stor försäkring, och man slipper procentsatsen som många andra försäkringsbolag har. 
Det enda reservationen är att vård för HD/ED fel inte ingår om man försäkrat hunden efter 4 månaders ålder. Det vet jag inte hur det är med andra bolag.

Men jag rekommenderar i alla fall IF, dom är väldigt hjälpsamma och det är lätt att förstå villkoren.

Jag tycker du borde ringa runt och kolla så du själv kan se vad som känns bra!

Anmäl
2013-11-08 21:56 #6 av: StarletCobra

Hade Agria men bytte till Sveland... de är bra och billigare, tycker jag. Glad

Anmäl
2013-11-08 22:03 #7 av: Fridaaaa

#6 Gammal tråd Glad
Men kanske andra som kan få tips och idéer om försäkringsbolag.

Har själv Folksam, de är bra tycker jag.
Kommer aldrig ha Agria...

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2013-11-08 22:14 #8 av: Ove-D

På min blandras hade jag Agria.

Anmäl
2013-11-08 22:38 #9 av: StarletCobra

#7 Märkte det efteråt jag skickat hihi 
Men det är en bra tråd Skämtar

#8 Vad det måste ha blivit dyrtSkämtar

Anmäl
2013-11-09 01:32 #10 av: Djurälskaren87

jag har sveland och det är jätte bra

Anmäl
2013-11-09 11:19 #11 av: smidi

min hund är försäkrd på if! hon är 7 månader nu :) Den är jätte bra!

Anmäl
2013-11-09 15:32 #12 av: StarletCobra

#10 Jupp, Sveland är himla bra och trevlig support med.Tummen upp

#11 Många har det idag, hur hög är självrisken de har? Min är på 1200:-  o har både rehabelitering och högkostnads-skydd på mediciner bla. NördGlad

Anmäl
2013-11-09 15:35 #13 av: lillvilda

Jag har 2 blandraser försäkrade i folksam. Bra pris och har fungerat bra.

Anmäl
2013-11-10 00:34 #14 av: Lunaliahundar

3 hundar hos Folksam (2 som blandraser en som Schapendoes) och är nöjd!

Anmäl
2013-11-10 10:06 #15 av: Mumsing

Jag har folksam på min blandras, hur nöjd som helst! 

Anmäl
2013-11-10 12:42 #16 av: sarae

Jag har Agria och är väldigt nöjd. Främsta orsaken är att jag vill ha samma höga veterinärvårdsersättning när hunden blir äldre, eftersom det rent krasst är då sjukdomar oftast visar sig och då vill jag gärna kunna få full ersättning. Agria är (än så länge) det enda bolaget som inte sänker ersättningstaket med åldern på hunden (eller höjer premien med åldern heller). Och det är värt mycket för mig. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.